Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
От моделната 2012 нова гама четирицилиндрови двигатели ще задвижва повечето модерни Mazda. Широко наричани двигатели с технология Skyactiv, тези двигатели използват високи степени на компресия, усъвършенствано синхронизиране на клапаните, специално проектирани бутала и изпускателна система с висок дебит, за да изведат горивната ефективност и реакцията на атмосферните двигатели на нови нива.
В крайна сметка пристигат и вариации с турбокомпресор, което допълнително разширява възможностите, които този агрегат предлага на Mazda.


0