Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
През 2011 Chrysler току-що беше приключил с намаляването на разрасналата гама от V6 двигатели в един нов агрегат, който беше готов за бъдещето. Този двигател се наричаше Pentastar V6. Това е най-модерният V6 двигател досега и платформа, която ще продължи да съществува до наши дни, с малки вариации от оригиналния 3.6-литров агрегат. Днес с него са задвижвани превозни средства от Durango до Wrangler PHEV до Dodge Charger AWD и много други.


0