Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
През 1997, когато J-Series V6 пристига, за да захранва идващата вълна от специфични за САЩ големи продукти, базирани на предно задвижване, първите копия на най-новия двигател влизат в автомобили като Acura CL 3.0, а версията на този двигател с турбокомпресор все още се използва днес в Acura TLX Type S и MDX Type S.
Нова, 3,5-литрова версия на този двигател задвижва машини като Odyssey, Ridgeline и Pilot днес - 30 години след първоначалната му поява. Настройката на VTEC с единичен горен разпределителен вал (SOHC) намалява обема и сложността на цилиндровите глави, за да поддържа двигателя компактен, но мощен, издръжлив и лесен за обслужване.


0