Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Nissan VQ V6 дебютира през 1994 г. с компактна 60-градусова конфигурация на ъгъла на наклона на цилиндъра и двойни горни разпределителни валове. Архитектурата на двигателя VQ беше мащабируема, позволявайки мащабируемост по отношение на работния обем (до 4,0 литра), а опростеният производствен процес сведе сложността до минимум, тъй като новите производни на наградения двигател започнаха да се появяват в модели от Nissan Maxima до 350Z.
През 2025 Nissan Pathfinder продължава да използва 3,5-литрова версия на VQ V6, докато най-новият Frontier разполага с 3,8-литрова версия.


0