fallback

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.

Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.

В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.

За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.

В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.

Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.

Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.

fallback
  • #16
    . ( преди 1 месец )
    Как ще коментираш моето "Два завода на пълен капацитет са милион автомобила годишно. Следователно проблема не е да ги произведат, а да ги продадат. Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. Смяташ ли че като имат заводите, ще могат да продават по толкова автомобили годишно? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 година, смяташ ли че ще могат да продават по три милион
  • #15
    . ( преди 1 месец )
    Как ще коментираш изказването си от 2020 "Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година."ДОКАЗАХА ЛИ ГО? Или ще продължаваш да вадиш мой изказвания от 2019? Кой излезе прав? Аз който казах че ограничението ще е колко МОГАТ ДА ПРОДАДАТ или ти, който твърдеше, че " Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години ...
  • #14
    Гост ( преди 1 месец )
    За последно Тесла имаше 50% ръст 2023 година,след това тренда е надолу,Теслю митичен.
  • #13
    Гост ( преди 1 месец )
    Евтината Тесла щеше да струва 25000 долара,Теслончо!
  • #12
    . ( преди 1 месец )
    До ха-ха. Цитирам Гост от 2020: " Май Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години. хахахахах...И всичко сметнато в най-добрия случай със заклинания за ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и пак основно ЩЕ. Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година."
  • #11
    . ( преди 1 месец )
    Супер яка. Всяка втора кола в София ще е тесла, но защото ще са с немски и австрийски регистрации, няма да влизат в статистиката и антилектрическите яйцеклетки няма да ги виждат. Но и тази няма да си я купя.
  • #10
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тротинетката се отказа от рекламираните Екселските таблици,няма друга такава фурнаджийска лопата
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла дори закъсня да пусне такива базови варианти. Има клиенти, които ни най-малко не се интересуват от изкуствена кожа и безсмислено задно екранче ниско долу. Стъкленият покрив също беше считан за недостатък от много хора. Интересното е, че при 3 са били принудени да го запазят, защото е по-ниска кола и махането му би ограничили мястото за високи хора твърде много.
  • #8
    do 6 ( преди 1 месец )
    В Европа вариантите от статият още не са налични. Обновяването на батериите е отделен процес и е свързано с LG, които са доставчик за Китай и Европа и имат подобрена клетка. Тя дава 4 кВтч по-голям капацитет при същата цена и тегло.
  • #7
    VAYK ( преди 1 месец )
    В Европа сме богопомазани с RWD с LFP и почти 300к.с. за мноооого добра цена!
fallback
Последни