fallback

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.

Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.

В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.

За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.

В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.

Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.

Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.

fallback
  • #46
    Димов ( преди 1 месец )
    Термопомпата няма нищо общо с микроТЕЦа в мазето,с който ни наду главите.Продажбата на топла вода и ток на комшиите е друга твоя гениална неприложима идея.Пещите за леене не са 20 киловатови,с такава пещ може да си отлееш тежести за риболов.За металургията трябва надежден източник на енергия, който работи денонощно.
  • #45
    Димов ( преди 1 месец )
    Нашият приятел никога не е можел да смята и го доказа с Екселските таблици.Той смяташе,че Тесла ще расте с 50% до достигане на 20 милиона електромобила. Крива му излезе таблицата,като не схваща какво е геометричната прогресия.Друга гениална идея е металургия с фотоволтаици,от Круп го търсят под дърво и камък за консултант.
  • #44
    . ( преди 1 месец )
    А Димов така и не разбра, че термопомпата може да произвежда топла вода и това е физически невъзможно и технически не осъществимо. Точно както да захраниш 20 kW пещ за топене на алуминий с фотоволтаити и батерия 100 kW. Алуминиев знаел че това е ток от фотоволтаици и не искал да се топи.
  • #43
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тесла са борсов балон, не ги сравнявайте с автомобилни компании. Алчни зомбирани маймунки винаги ще се намерят да помпат цените на акциите надявайки се да спечелят от това. А в същото време лъжлив нагъл Илон печати ли печати акции на поразия. Но рано или късно нещата ще си дойдат на мястото.
  • #42
    . ( преди 1 месец )
    Така е. Яко я защитавам като казвам че бързите риба ще я изядат и че колкото един завода да построи, няма да може да продаде 3 милиона , като съм го казал и потвърждавам от 2020 година, но пета година антиелектриците психопати говорят обратното
  • #41
    Димов ( преди 1 месец )
    Всичките идеи на нашият приятел са такива гениални,но практически неприложими.Титанични бих казал.
  • #40
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тротинетката яко се е запенил,като бясно куче да защитава Тесла.
  • #39
    Мда ( преди 1 месец )
    Зомбирано комунистическо отроче, отявлен фен на диктатори и диктаторски режими, първи пропагандатор на Китай, диктаторската държава, първа дружка на Масква, заради която режима на джуджето продължава да се крепи и да финансира агресията срещу Украйна ... тръгнал да обвинява други в русофилие, московски опорки и прочие! Поредното доказателство за тежката ти шизофрения
  • #38
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Отдавна не бях писал тук...Липсвало ми е. С глас се смея днес. Направихте ми деня по-весел. Благодаря
  • #37
    . ( преди 1 месец )
    Пак да те питам . Tesla като не успях да построи 10 завода между 2020 и 2022 година, успя ли да произведе 1,35 милиона? Ще продаде ли 3 милиона след като има толкова производствен капацитет? От 2020 не си отговорил и нямаш топки да отговориш пет години по-късно
fallback
Последни