fallback

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.

Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.

В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.

За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.

В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.

Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.

Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Испания писаха че слагат батерии с по-висока плътност и тройката тръгва от 35 хил, като с някой (не всичките възможни) отстъпки отива към 30 -
  • #5
    . ( преди 1 месец )
    Виждаш ли какво става. Антиелектриците ВЯРВАТ, че ще може да продава по 100 милиона годишно и единственият проблем е да построи заводите. Точно както вярват че единствено пробега и времето за зареждане е проблем на електромобилите и ще се продават дори и на тези цени ако могат да се зареждат за пет минути и изминават 1 000 км, докато аз им обяснявам че електромобилите ще започнат да се продават когато се изравнят цените с ДВГ. Това което иска да постигне Тесла с настоящото сваляне на цените
  • #4
    . ( преди 1 месец )
    Наскоро цитирах гост и Радев, които през 2020 обясняваха че за да постигне 50% ръст за 2022, за следващите две години Тесла трябва да построи 10 завода за да произведе 1,35 милиона. Също така гост обеща, че ще признае 50% ръст на Тесла, чак когато прочете че през 2022 Тесла е успяла да произведе 1,35 милиона, което Според него и Радев било физически невъзможно, защото щели да дойдат години когато трябва да строят по 100 ЗАВОДА НА ГОДИНА. А само завода в Китай произвежда над 1 милион годишно
  • #3
    . ( преди 1 месец )
    20-те милиона продажби са измислица на психопата с многото антиелектрически никове. Многогодишният спор с антиелектриците за 50% ръст винаги е бил дали Тесла може да построи толкова бързо заводи за да постигне 50% ръст, въпреки че и аз И те още от началото на спора се съгласихме, че дори да успее да ги произведе, няма да има на кого да продаде толкова много автомобили. Както виждаш антиелектриците се изложиха, че проблемът ще е в строежа на заводите - заводите ги има продажбите ги няма
  • #2
    До радиоточката ( преди 1 месец )
    Явно са се засилили към 20-те милиона продажби.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това не си струва парите, супер орязано и не много по-евтино, ако искате евтино Тесла на старо.
fallback
Последни