fallback

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.

Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.

В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.

За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.

В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.

Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.

Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.

fallback
  • #66
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла са още много много далече от обещаните 50% ръст и 20 милиона електромобила 2030 година.
  • #65
    анонимен ( преди 1 месец )
    TESLA за първи път в историята си минава Мерцедес Бенц Груп (включва вановете, AMG и Maybach) по продажби за третото тримесечие на 2025. Мерцедес са продали 441,500 автомобила през Q3/25. Tesla са продали 497,099 или с 12.6% повече. Продажбите на TESLA нарастват със 7.4% в сравнение със същия период на предходна година, докато тези на Мерцедес намаляват с 12.3%. Последната графика говори всичко.https://x.com/alojoh/status/197563067
  • #64
    Гост ( преди 1 месец )
    *** г л у п а к!
  • #63
    Гост ( преди 1 месец )
    Димов,остави го този *** да се излага с 20 квт пещи за топене на тонове метали.Този си няма представа от леене на метали.
  • #62
    анонимен ( преди 1 месец )
    "подкрепям Урсула фон дер Лайен и Грета Тунберг ми е гадже!" Само че на теб гадже ти е Серьожа и не ти си мъжа във връзката. Така. Давай сега ти. Напиши черно на бяло, че не си москофил и че осъждаш злонамерените дейности на Московия за разклащане на западните общества.
  • #61
    . ( преди 1 месец )
    Ето вече си започнал да ме питаш защо съм се отказал от микротецовете на евтин руски газ, като същевременно обясняваш че заради скъпият руски газ са затворени всички които са работили на газ. Не е лошо на 31-ви декември да цитираш мое мнение че съм на плажа и да ме пратиш в лудницата че посред Нова година съм на плаж че е така някога съм казал. А междувременно, антиелектриците си лаят, а електрификацията си върви - електромобили, фотоволтаици, батерии всичко е с ръст
  • #60
    . ( преди 1 месец )
    Давай психопат още можеш. До 100 коментара даже няма нужда да се включвам. Достатъчно е да проведеш три разговора с всичките си самоличности и ще удариш 200 броя. Някоя друга псевдо точка за цвят за да има за какво да се караш със себе си ще свършат работа и даже още не си зачекнал темата за бременните тротинетки, малките жълти патки и това че си търсиш огромен голям черен
  • #59
    Хаха ( преди 1 месец )
    Когато ти напишеш,аз съм Брюкселси джен дър електрик , подкрепям Урсула фон дер Лайен и Грета Тунберг ми е гадже!
  • #58
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде, антиелектриченца. Нито един от вас досега не е отрекъл пристрастия към Московия. НИТО ЕДИН. Хайде да ви видим. Напиште следното: Аз не съм москофил (русофил, путинофил) и категорично осъждам агресията на Московия в Украйна, както и масираното, агресивно разпространение на лъжи и дезинформация (включително за електромобилите) от страна на режима в Москва, целящ да отслаби и пороби западните общества.
  • #57
    . ( преди 1 месец )
    и гърците пържат калмарите с термопомпи, затова са по-евтини и по-вкусни, от колкото цацата която я пържат с тока на ковачки и другите русофилско московски мафиоти, които ще изчезнат от лицето на земята като си сложа батерии и започна да продавам ток на цяла южна България! С инвестиция от 200 000лв в панели и батерии ще захраня всичко от София до Бургас под Стара планина
fallback
Последни