fallback

Toyota обвинява конкурентите в продажба на фалшиви хибриди

48-волтовите системи не са хибриди, твърди представител на компанията

Нов конфликт между автомобилните производители се заражда, след като най-големият от тях – Toyota, обвини конкурентите си в измама. От японската компания заявиха, че меките хибриди подвеждат шофьорите и хвърлят петно върху истинската технология.

В последно време на пазара са появяват все повече 48-волтови меки хибриди системи със стартер-генератор. Директорът по продажбите на австралийското подразделение на Toyota – Шон Ханли, обаче е категоричен, че наричането на тези превозни средства „хибриди’’ е напълно погрешно. И по този начин шофьорите биват излъгани от производителите.

За разлика от традиционните серийно паралелни хибриди, които използват батерия и двигател заедно с двигател с вътрешно горене за подобряване на ефективността, или plug-in хибрид с обикновено по-голяма батерия и по-мощен двигател(или двигатели), осигуряващ удължено изцяло електрическо шофиране, 48-волтовата технология играе много по-малка роля.

Системата обикновено съчетава функции на стартера и алтернатора, предлагайки скромно намаление на разхода на гориво. Собствената 48-волтова конфигурация на Toyota не може да задвижва превозно средство само с електрическа енергия, поради което марката иска да направи граница между двете технологии.

Според Хенли в Toyota дори не разглеждат 48-волтовите системи като хибриди, рекламирайки ги като „V Active’’ системи в Австралия и той смята, че конкурентните марки също трябва да се откажат от използването на термина „хибрид’’ толкова лесно.

„Наблюдавам как хибридните технологии се използват по различни начини в маркетинга през последните години. Затова Toyota ще обясни ясно какво е хибридна система за ефективност, какво е хибридна система за производителност и какво е 48-волтова система за подпомагане. Ние сме категорични, че 48-волтова система не представлява хибридно задвижване и клиентите трябва да бъдат наясно с това’’, обяснява Хенли.

Топ-мениджърът допълни, че когато си купите 48-волтов задвижващ механизъм на Toyota, вие не си купувате хибридна система. Това изявление на Хенли обаче противоречи със стратегията на Toyota на други места по света. И Европа, например, японците рекламират 48-волтовата система на HiLux като „Hilux Hybrid 48V’’ и това показва как маркетинговият език на компанията може да се промени в зависимост от нейната целева група.

fallback
  • #22
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    До #18 Аз ли съм несретник? Как прецени? Бързаш да обиждаш, без да ме познаваш. Имам нова Корола и съм изключително доволен. Возил съм се на С4 на 150 хиляди километра и беше за скрап. Аз мога да сравня двете машини, понеже имам база за сравнение, но не бих го направил, защото С4 е еднодневка със странни фарове и стопове.
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия дни се возих в такси Е-класа дизел и след това Камри хибрид. Дума не може да става за сравнение! Едното тракаше и придърпваше като трактор, а другото вози като електричка и не можеш да разбереш кога му се включва двигателя и кога е изключен. Само напълно умопомрачен мозък може да си мисли че дизелът е "премиум".
  • #20
    . ( преди 1 месец )
    Още в младежките си години имах един opel kadett 1.6 дизел, който харчеше 4,5 на 100 и В РЕАЛНОСТТА имаше по ниски въглеродни емисии от Toyota hybrid 2023 година. Беше произведен още докато България беше комунистическа република.
  • #19
    . ( преди 1 месец )
    Още в младежките си години имах един opel kadett 1.6 дизел, който харчеше 4,5 на 100 и В РЕАЛНОСТТА имаше по ниски въглеродни емисии от Toyota hybrid 2023 година. Беше произведен още докато България беше комунистическа република.
  • #18
    . ( преди 1 месец )
    До Петър. И това според тебе добър разход ли е? Защото е сравним с разход на дизелов модел от миналия век, както вече казах. Колко са въглеродните емисии на километър по документи? Провери, за да видиш за каква зелена измама става въпрос. Твоя хибрид е зелен само на хартия! В реалността, за 8 000 км си отделил 980 кг въглероден диоксид. 122 грама на километър
  • #17
    до 13 ( преди 1 месец )
    Как да не ги сравнявам, като несретници като теб не могат сами поради умствена инвалидност?
  • #16
    Петър ( преди 1 месец )
    Тойота Рав 4 2023г. модел за изминати около 8000 км среден разход 5.3.
  • #15
    до долния ( преди 1 месец )
    Има ама никой не го ползва защото е неудобно а е неудобно защото няма смисъл да подържаш две технологии в една. Все едно да подържаш две жени една стройна за скс и една де бела за готвене и пране. Вместо една стройна и за скс и за готвене и пране.
  • #14
    До 3 ( преди 1 месец )
    Плъг ин хибрид технологията на тойота си има режим само на електрическо задвижване в което ДВГ няма никаква роля, моля образовай се
  • #13
    демократ ( преди 1 месец )
    Тесла няма конглокенция а двг е технология от миналото
fallback
Последни