Френският производител Renault продължава да инвестира в двигатели с вътрешно горене, но един от най-успешните модели в историята на марката – Megane, никога повече няма да получи такова задвижване. Вместо това компанията ще развива превозни средства с голямо вътрешно пространство, докато комбитата и ръбестите SUV ще бъдат оставени на дъщерната марка Dacia.

Отказът от бъдещ Megane с ДВГ беше обяснен с вече наситената моделна гама и намаляването на разходите. Според един от членовете на управата на Renault – Гуидо Хаак, който отговаря за стратегическото планиране, в момента компанията е подложена на натиск да развива едновременно електрическо задвижване и ДВГ. И това означава допълнителни разходи, при това доста сериозни.
„В момента гамата на Renault е достатъчно наситена, така че няма място за нова концепция с ДВГ. Трябва да бъде много внимателни с инвестициите, защото идва електрическа мобилност, към която насочваме усилията си“, обясни Хаак.

С други думи – пари за нов Megane няма и компанията ще трябва да продължи да развива сегашната електрическа версия, която излезе през 2021. В същото време производството на комбито и хечбека с ДВГ беше прекратено през пролетта на 2024.
„В бъдеще Renault ще се фокусира повече върху автомобилите с голямо пространство, докато комбитата и джипове с класически ръбове нямат място в гамата и ще бъдат оставени на Dacia. В същото време Renault ще запази кросоувър характера на моделите, което може да се превърне в проблем с Dacia, особено след преминаването към електрическо задвижване“, казва още Хаак.


0