Жизненият цикъл на електрическите превозни средства на Renault ще бъде по-дълъг от този на традиционните модели с двигатели с вътрешно горене. Това обяви главният изпълнителен директор на Renault - Фабрис Камболив, според когото това ще бъде една от основните промени в бъдещето на индустрията.

Сега един модел с ДВГ изкарва около 7 години на пазара, като на четвъртата или петата претърпява сериозно обновяване. При електромобилите обаче нещата да различни, защото те са по-лесни за надграждане и така не се налага пускането на напълно нови поколения. Производителите ще могат да променят батериите, двигателите, пробега и дори трансмисиите, което ще направи колите на ток конкурентоспособни в продължение на много години.
„Можем да сменим батериите, да увеличим мощността, да добавим задвижване на четирите колела. Не мисля, че вече ще се отказваме от моделите толкова бързо, колкото преди“, обясни Камболив.
Още през 2026 цялата електрическа гама на Renault ще премине към нови LFP батерии, а Megane ще получи преработен дизайн за тяхната интеграция. Освен това компанията подготвя версия на R4 със задвижване на четирите колела, загатната от концепцията Savane 4×4.
Renault не е единственият производител, който следва тази стратегия. Volkswagen ID.3 ще претърпи втори фейслифт през следващата година с актуализиран екстериор, подобрен интериор и нови батерии. Mercedes-Benz EQS също ще получи 800V архитектура и поддръжка за ултрабързо зареждане и може да промени името си на CLS в бъдеще.


1