IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW потвърди новото водородно Х5

Бъдещият сериен модел бе показан под камуфлаж, ползва ново поколение горивни клетки

BMW обяви първите официални подробности за водородния SUV X5, чието пускане на пазара е планирано за 2028 година. След неговата поява бъдещото пето поколение на Х5 ще предлага най-широката гама от задвижващи агрегати в историята: бензинов, дизелов, plug-in хибриден, чист електромобил и водородна горивна клетка. 
  
    
BMW iX5 Hydrogen, 2028, прототип
  
        
И водородната версия ще е iX5

Бъдещата водородна версия вече бе разкрита под формата на прототип, като BMW официално потвърждава, че и тя ще носи същото име iX5 като електрическия вариант с батерия. 

„Пускането на X5 в пет конфигурации на задвижването демонстрира нашата решимост да обслужваме различните нужди на клиентите в световен мащаб“, заяви Йоахим Пост, шеф по развойната дейност на BMW. 
   
     
BMW iX5 Hydrogen, 2028, прототип
  
       
Въпреки тежкия камуфлаж, водородният прототип хвърля доста светлина и върху външния вид на следващото Х5 като цяло. То ще възприеме дизайна на новата гама Neue Klasse, вече представен официално с BMW iX3. 

Съвместна разработка с Toyota

BMW вече произведе една лимитирана серия от водородни версии на сегашното X5 (можете да видите нашия тест тук). Следващата кола обаче вече ще се произвежда в голяма серия. Тя ще ползва и ново, трето поколение горивни клетки, разработени заедно с Toyota, които са с около 25% по-малки от настоящите, но осигуряват по-голяма мощност и ефективност.
   
     
BMW iX5 Hydrogen, 2028, прототип
  
      
Водородните компоненти ще се правят в Щайр и Ландсхут

Системата интегрира нов блок за управление с високо напрежение, наречен BMW Energy Master. Производството на ключови компоненти е планирано да започне през 2028 г. в заводите на BMW в Щайр, Австрия, и Ландсхут, Германия.

Още не знаем достатъчно детайли за новото поколение на Х5, но се очаква то да е на познатата платформа CLAR, пригодена за всякакви типове задвижване, а не на новата Neue Klasse EV платформа, която се използва от iX3.
  
      

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Както винаги, клиентът ще гласува с портфейла си. Не е сложно да се предвиди, че като видят един и същи модел, на една и съща цена, с един и същи пробег, но единият с 450 к.с., а другият с 200 и само с предно, единият може да се зарежда практически навсякъде, включително в къщи, а за другия трябва да кара 60 км до най-близката водородна бомб...извинявам се, станция, кое задвижване ще избере.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    БМВ се очертават като единствените европейци с останал разум. Апропо, автомобилите с водородни горивни клетки са електромобили.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. Аз точката на троновете съм я сложил отдавна. Те нямат авторитет, защото не се образуват а единствената им цел да пишат е да разрушават образованието и знанията на четящите, като ги засипват с лъжи и дезинформация. И да, смятам че злото ще победи само ако доброто нищо не прави и съм избрал да бъда посланик на доброто. ВЪПРОСЪТ МИ ВИНАГИ Е БИЛ ЗАЩО ВИЕ ИЗБРАХТЕ ЗЛОТО, ЛЪЖИТЕ И РАЗРУШЕНИЯТА? Напълно си прав че изпитвам огромно удовлетворение като ви преча да лъжете и манипулирате
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Аз мога да сложа точка на авторитетните ти коментари с едно-единствено мнение. Ти си ограмотяващ се от прочетени заглавия в жълти сайтчета екземпляр, без личен живот, без нещо смислено за вършене, който по цял ден трака коментарчета, защото това за миг го кара да се чувства, сякаш има смисъл да съществува.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Аз мога да сложа точка на водорода само с едно единствено мнение. Във водорода вярват само технически неграмотни хора, а го произвеждат само за източване на субсидии. Водородът няма почти никакви предимства нито пред ДВГ, нито пред електромобилите. Зареждането е скъпо ако въобще намериш къде да го заредиш, така че никой нормален човек няма да го предпочете пред по-евтин за закупуване автомобил с ДВГ или електромобил. Останалите 50-100 коментара ще се от тебе за да затрупаш тези ФАКТИ
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Прогноза ( преди 2 месеца )
    Очакват се между 50 и 100 коментара под статията. Радио точката като прочете "Водород" и газ пика.