Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
2023: McLaren Solus GT
Екологичните стандарти почти заличиха V10 от картата, особено в Европа. Но все още има и изключения. McLaren заложи на 10-цилиндров агрегат от Judd за своя
Solus GT, с 829 коня мощност. Версия на този мотор с атмосферно пълнене ще бъде използвана и за участието на марката в шампионата WEC през 2027.
Екологичните стандарти почти заличиха V10 от картата, особено в Европа. Но все още има и изключения. McLaren заложи на 10-цилиндров агрегат от Judd за своя
Solus GT, с 829 коня мощност. Версия на този мотор с атмосферно пълнене ще бъде използвана и за участието на марката в шампионата WEC през 2027.


0