fallback

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW.                     Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията.   

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.                      Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.        

fallback
  • #62
    . ( преди 2 месеца )
    А вие правили бяхте, че като спрат субсидиите, продажбите на електромобили Не само че ще намалеят а буквално ще спрат? Това че повтаряш че субсидиите все някога ще спрат, като това вече се случи, ПОТВЪРДИ ЛИ ТЕЗАТА ВИ ЗА РЕЗУЛТАТА ОТ СПИРАНЕТО НА СУБСИДИИТЕ? Като ПРЕПОРЪЧВАШЕ водород метан и дори етанол , кога смяташ че ще им дойде времето господин голямата (оная) работа? Познах ли че светът с или без комунизъм върви към електрификация и изоставяне на изкопаемите горива, ЗАЩОТО СА СКЪПИ?
  • #61
    . ( преди 2 месеца )
    2022 Не го ли доказа на практика? Тогава ми бяхте много щастливи че че ми се е вдигнала сметката за тока и на електромобилите ще им е гадно, точно както вуте като уловил златната рибка и го попитала какво му е желанието си пожелал магарето на съседа да умре. Лирическият герой РУК и всички антиелектрици правите същото. Но вместо цената да се покачва, само за две години стана отрицателна и по-ниска от преди ПРЕЗ ДЕНЯ. Остана висока, САМО КОГАТО НЕ ПЕЧЕ СЛЪНЦЕ И ИЛИ НЯМА ВЯТЪР. Прав ли бях?
  • #60
    . ( преди 2 месеца )
    Тоест повтаряш моите твърдения като свой и си мислиш че ти порасва оная работа? Единственото различно, което казваш и се различава от моите приказки от последните 10-15 години е, че с покачване на броя на електромобилите цената на зареждане ще се увеличава. Пак бъркаш пазарни принципи с вярвания. Колко пъти да ти обяснявам че цената на тока не може да расте в дългосрочен план, защото всяко покачване на тока стимулира милиарди инвестиции в производство което прави тока по-евтин отколкото е бил пр
  • #59
    РУК ( преди 2 месеца )
    Преди няколко години направих съвсем логичния извод,че с увеличаване броя на електричките,ще се увеличи цената за зареждане,ще махнат субсидиите,ще отпадната данъчните облекчения и безплатните паркинги.Всичко това е факт.Бях пропуснал скъпите застраховки - но и това е факт.Когато се напълни с достатъчно ***,които ползват коли за буферни батерии,застраховките ще се увеличат още повече.И на коли и на имоти.А и застрахователите ще започнат да отказват изплащане на щети и за коли и за имоти!
  • #58
    . ( преди 2 месеца )
    До така е. В крайна сметка не каза какво и беше на батерията за да закараш автомобила на сервиз за смяна? Постепенно и падна пробега? Или си умря от раз?
  • #57
    . ( преди 2 месеца )
    Като например манипулациите, че продажбите на електромобили падат. Че батериите и фотоволтаиците не могат да заместят въглищата. Че електромобилите замърсяват. Че батерия се сменя на всеки две години. Забелязваш ли че говоря за отричане на очевидни факти които всеки може да провери още преди да съм заговорил за грешни представи за бъдещето, базирани на грешни представи за реалността? Освен фактите бъркат времената и НАСТОЯЩОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРОЦЕСИТЕ И КРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ НА ПРОЦЕСА.
  • #56
    . ( преди 2 месеца )
    До 52. Виждаш ли колко шаблонно мислиш? Ако някой е проклет в червата като РУК, чиято основна подбуда да пише тук е да се заяжда И да обижда и унижава останалите, като лъже И манипулира за реалността като се прави че говори от собствен опит, значи трябва да го приобщим към някоя политическа група, към Путин или Тръмп? Да е ***, *** евреин Или там каквото мразим за да ги сложим всички под общ знаменател? Ами не, няма нищо общо. Или говориш с факти и цифри, или лъжеш и обиждаш - политиката н
  • #55
    . ( преди 2 месеца )
    До рук. Ще отговориш ли има ли милиони домашни батерии за съхранение на енергия в Германия или продължаваш да си държиш на тезата от преди час, че такива не съществуват? Или ще е вярно чак, когато и аз си купя батерия и говоря от личен опит, А дотогава няма да е вярно? А дали трябва да си купя АЕЦ, за да твърдя, че фотоволтаиците плюс АЕЦ дори през есента осигуряват 130% от потреблението на България през светлата част на денонощието, за което говоря от години, но не вярвате защото нямам АЕЦ?
  • #54
    до 52 ( преди 2 месеца )
    За антиелектрика-москофил-нац. предател най-страшното чудовище на света е една 50-кг жена - Урсула.
  • #53
    Така е ( преди 2 месеца )
    Електромобила го използвах преди и след смяната на батерията така,че част от парите ми се върнаха.
fallback
Последни