fallback

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW.                     Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията.   

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.                      Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.        

fallback
  • #112
    Електричеството е ти ( преди 1 месец )
    Много нови възможности... до 4-5 години ще станем свидетели. Естествено в Ганьовленд нещата ще се забавят малко, но ДВГ вече е аналог на конски впряг...
  • #111
    Largo ( преди 2 месеца )
    Кажи му баварец комплексарец и точка
  • #110
    . ( преди 2 месеца )
    Антиелектриците инженери се изпокриха, а ми омръзна да рефрешвам тази страница за да видя едно инженерно мнение как алуминият в пещта разбира че токът идва от слънце и не иска да се топи, докато не му дадат ток от въглища? Много ми е любопитно обяснението за невъзможността на топене на алуминий с ток от слънце?
  • #109
    . ( преди 2 месеца )
    Ето как аз през цялото време говоря с цифри факти и практически примери за ТЕХНИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ, на РЕАЛНИ ПРОБЛЕМИ, а антиелектриците КРЕЩЯТ ТАКОВО ЖИВОТНО НЕМА без да намерят нито една грешка в аргументацията, като говорят за бременни тротинетки на всеки който им говори с факти и го пращат в лудницата, гледайки в огледалото.
  • #108
    . ( преди 2 месеца )
    Ако гостенинът имаше поне малко акъл в главата, нямаше да си измисля 20 kW пещ, която работи денонощно и харчи за денонощие 240 киловатчаса - приблизително колкото батерия Dyness, която струва колкото годишната му заплата и колкото една пещ за топене. Ако шефът беше малко по-умен можеше да си спести и батерията и заплатите на нощните смени, като инсталира още една пещ или дори две, с които да използва излишната слънчева енергия от покрива без нужда от батерия, като уплътни работата на леярите
  • #107
    . ( преди 2 месеца )
    Всеки третокласник може да ти сметне, че това BMW което зарежда с 400 kW мощност, харчи 20 ПЪТИ ПОВЕЧЕ мощност при зареждане, отколкото пещта за топене на алуминий във фалиралия цех на гостенина инженер поет, който е толкова некадърен писател на лъжи, че дори една лъжа не може да измисли като хората. Ще обясниш ли защо алуминия отказва да се разтопи от фотоволтаиците?
  • #106
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. В световен мащаб няма нито една металургична фабрика която да си е инсталирала нито един панел на покрива. Статистически е доказано че щом антиелектриците не вярват значи никой те по света не съществува Е да беше потърсил поне? Всеки инженер ЗНАЕ, че за извършване на някаква работа се изисква МОЩНОСТ. Но само антиелектриците ВЯРВАТЕ, че електрическа пещ 20 киловата, НЕ Е ВЪЗМОЖНО да бъде захранена с фотоволтаици, ЗАЩОТО АЛУМИНИЯТ ОТКАЗВА ДА СЕ ТОПИ, ако енергията не е от въглища.
  • #105
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Металургия захранвана с батерии и фотоволтаици,тоя тотално изплиска легена.
  • #104
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Този из пат ка няк превърте напълно.*** се лекувай електрико.
  • #103
    . ( преди 2 месеца )
    Това пряко отговоря и на въпросите за деградацията на батерията при зареждане. Реално батерията Не деградира от големия ток на зареждане, а от прегряване. Ако няма прегряване, няма и деградация. А при домашно зареждане с 11 kW, съвременните батерии не загряват за да прегреят
fallback
Последни