fallback

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW.                     Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията.   

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.                      Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.        

fallback
  • #92
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те, че са лековерни и живеят в ехокамета, е така. Но това няма много общо със съществуването на субекти, в случая държавни, които целят обезсилване на Европа и в частност България чрез целенасочен и мощен поток лъжи. Антиелектриците са просто средство, а електромобилите са случайна жертва. Московия и Китай биха атакували всичко. Дори има примери как си атакуват 2 противоположни неща. Принципност там не търси.
  • #91
    . ( преди 2 месеца )
    Всякакви сметки колко харчи една термопомпа или пещ за топене на алуминий за денонощие и колко фотоволтаици и батерии са необходими за тяхното захранване нямат никаква стойност за антиматематиците антиелектрици антивизиция, които се гордеят часа инженер поети които не признават законите на Нютон и математическите правила за да не им пречат на предразсъдъците и вярванията. С произвежданите в момента 3 000 MW от слънцето не може да се разтопи и един килограм алуминий, но с 400 MW въглища МОЖЕ.
  • #90
    . ( преди 2 месеца )
    Ето например Димов е поредния пример, който НЕ ВЯРВА, че съществуват термопомпи, които могат да загряват вода за отопление и битова гореща вода, както и не съществуват фотоволтаици, които да могат да захранят термопомпа, дори да съществува такава. Нито пък че съществуват батерии, които могат да съхраняват енергията от обяд за вечерта и за през нощта, включително да захранват термопомпа или 20 kW пещ за топене на алуминий. ЩОМ НЕ ВЯРВАТ, ЗНАЧИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ ТАКИВА НЕЩА!
  • #89
    . ( преди 2 месеца )
    А не мислиш ли че това точно е доказателство, че не е нужно да са политически обвързани, за да ги манипулират, да ги излъжат, А СЛЕД КАТО СЕ ПОВЯРВАЛИ, защото си живеят в ЕХО камера, като комуникират само с хора които споделят техните ВЯРВАНИЯ, всъщност си мислят че всеки който има различно мнение ГРЕШИ, а те са ПРАВИТЕ. Затова разпространяват лъжите в които са ПОВЯРВАЛИ, както и нападат агресивно всеки който изкаже различно мнение, но ако ги попиташ ЗАЩО , няма как да ти отговорят
  • #88
    Димов ( преди 2 месеца )
    След микроТЕЦ в мазето,следва леярна с фотоволтаични панели.Ако имаше нобелова награда за глупост,щеше да си безапелационно победител.
  • #87
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не съм съгласен. Оборването на лъжите им с данни е необходимо, но също така необходимо е изобличаването им като мосовски агенти. Незапознатите заслужават да знат откъде идват целенасочените лъжи. Аз лично имам достатъчно познати, които не са запалени автомобилисти, не следят технологиите отблизо, но като слушат отвсякъде тези лъжи, започват да им вярват и да ги повтарят.
  • #86
    . ( преди 2 месеца )
    Прекалено много политизираш. Това е контрапродуктивно. И ти като тях изместваш разговора от автомобилни технологии и тяхното бъдеще, към политика и още и още обиди. Съветвам те да се ограничиш само до описание на техническите им познания. И това е достатъчно, за да се прецени с какви хора си имаме работа "аз съм професор по математика и след като ти казвам че 2+2=8, Ще ме слушаш защото на всичко отгоре живея в Германия и съм повече от тебе, защото изкарвам милиони от борсата"
  • #85
    . ( преди 2 месеца )
    Моля те, не бъди наивен като тях! ВЯРВАШ ЛИ, че имат завършено средно образование? Дори шекерчо който пише статиите тук и после псува коментаторите отдолу? Той е инженер точно както се казва Димов Радев или каквото там си измисли. Дори за да ти купиш диплома, трябва да имаш някакви знания за да те наемат на работа. А като те наемат не може да си целия работен ден в сайта и да пишеш коментари, ако си работник на някого и ти плаща на месец колкото струва тока за топене на тонове алуминий.
  • #84
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето, РУКоделието например - горд антилектрик, който почита Масква, но се е преселил в Германия. Цоца германската икономика, но псува всичко германско и кара японско. Мрази ЕС и САЩ, но не иска да ходи да живее в Московия или Китай.
  • #83
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имаше един виц от комунизЪма - като се знам какъв инженер съм, ме е страх да отида на лекар. Нашите антиелектрици са от тези, които ги е страх.
fallback
Последни