fallback

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW.                     Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията.   

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.                      Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.        

fallback
  • #52
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Радиоточката използва Брюкселски евроатлантически опорки.Всичко която не му юйдисва е език на омразата,расизъм и московска пропаганда.
  • #51
    . ( преди 2 месеца )
    До 48. Сега остана да кажеш че си го продал на печалба? Кой мислиш че ще ти повярва че ще продадеш 10-годишен автомобил на 250 000 км за повече от 20 000 евро? Разбира се че си го продал Ако не за същата сума то за по-малка сума отколкото си платил за ремонта на батерията, който е било логично въобще да не плащаш.
  • #50
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Заплатите на миячите на солари да не са по малко?
  • #49
    . ( преди 2 месеца )
    А иначе колко пъти ти показах GPS координати къде се намирам и С каква скорост се движа по време на писане? За разлика от тебе който пише само от компютъра и вместо да ползва времето си за градивни разговори от които може да научи нещо, Или обратното - да е полезен на някого, инвестираш в ЕЗИК НА ОМРАЗАТА, ЗАЯЖДАНЕ, ОБИЖДАНЕ, ЛЪГАНЕ И МАНИПУЛАЦИИ. Това ли е смисъла на живота ти? Да правиш хората нещастни за да ти порасне оная работа още повече? Някоя цифричка или пример Ще кажеш ли? Шегичка!
  • #48
    Така е ( преди 2 месеца )
    Смених батерията на 200000 км и карах електромобила още 50000 км и го продадох на 250000 км.За колко го продадох не съм споделял.Електромобил с батерия за подмяна е непродаваем.
  • #47
    . ( преди 2 месеца )
    Ето че познах. Големият финансист вместо с цифри ме оборва с обиди, когато правим прогнози за бъдещето на автомобилната промишленост и енергетиката и ми казва да се възползвам днес от съветите си за 2300 или 2040 г? Даже ми казва че не съм познал нищо за 2040 и говори от опит защото има по-голям РУК , НАОБРАТНО. Даже си признава че е антиелектрик защото от собствен опит е видял че не излиза сметката която правя . За което разбира се аз съм виновен, а не той, че не я е направил ПРЕДВАРИТЕЛНО
  • #46
    . ( преди 2 месеца )
    Хайде да говорим с цифри да не са празни приказки. Германия затвори своите атомни централи С мощност 4000 мегавата - колкото 2 АЕЦ Козлодуй. При такава програма в която плащат 720 евро годишно за 11 kW, 400 хиляди автомобила за по-малко от 300 милиона евро- годишно осигуряват същата мощност при нужда. Само заплатите на работниците в АЕЦ се измерват в милиарди без да броим останалите разходи за гориво и поддръжка
  • #45
    РУК ( преди 2 месеца )
    Ако вместо да висиш тук по 20 часа на ден, 7 дни в седмицата и да правиш сметките на хората и да се правиш на голям електрик с 4 солара върху *** на прАсето, беше ходил Франция да береш грозде и Испания да береш мандарини, вече щеше да си изкарал пари за доскорошната ти мечта тесла или новата ти мечта "Ксиаоми" Ти за теб не можеш да си направиш сметката как да си ползваш времето, на две прасета помията не можеш да разделиш, тръгнал на хората да прави сметките.Ай скрий се вече бе
  • #44
    Така е ( преди 2 месеца )
    20000 евра разделени на 8 евра са 2500 цикъла за да се изплати батерията.Че батерията няма да издържи толкова цикли.
  • #43
    . ( преди 2 месеца )
    Относно циклите - колко пъти да не се обяснява че ВИ ЗАРЕЖДАТ АВТОМОБИЛА ЕВТИНО КОГАТО ИМА ИЗЛИШЪК, а го разреждат КОГАТО ИМА АВАРИЯ КАТО В ИСПАНИЯ? Тоест на 100 пълни цикъла на зареждане евентуално могат да дръпнат за 10 минути 11 kW мощност, което е 2 киловатчаса. За да ви източат батерията, аварията трябва да продължава часове а в същото време да има милиони електромобили за да заместят мрежата, което само анти математик антиелектрик може да си го представи
fallback
Последни