Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
По отношение на техниката, Studie H50 заимства всичко от 928 S4: 5-литров V8 двигател с мощност 320 к.с. отпред и задно задвижване чрез четиристепенна автоматична скоростна кутия. Ускорението до 100 км/ч е малко под 6 сек, което не е лошо за двутонен клин, който се стреми да бъде семеен GT. А управлението? Не е точно брилянтно: разтегнатата каросерия и допълнителното тегло не носят на Porsche успехи на "Нюрбургринг".
Външно обаче си е нещо. Лицето е чист 928 с изскачащи фарове и предница на акула. В профил сякаш е копирано и уголемено със 125%. Междуосието скъсява ефекта на елегантност, а малките задни врати изглеждат като подигравка - за да влезеш в салона, трябва да си дете или акробат. Отзад пък се усеща сякаш 928 е погълнал твърде много шницели и е надебелял.


0