Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Историята обаче завършва толкова драматично, колкото е и дизайнът. Единственият прототип след обиколките по изложби се озовава в Испания, където е унищожен при палеж по време на протест. Според слуховете, неговият собственик индустриалец е нападнат от активисти, които поставят експлозиви под колата. В резултат на това от Tapiro остава само изгоряла каросерия, която по-късно е върната на Italdesign и изложена в музей.
Съдбата е символична. Кола, която изглежда италианска, създадена от италианец, загива в истински спектакъл като от филм на Фелини. Porsche продължава еволюционния си път, Джуджаро рисува още стотици клинове, а Tapiro се превръща в едно от най-любопитните "ами ако?" в историята на марката. Ако Porsche беше вкарала модела в серийно производство, ДНК-то на марката можеше да се промени завинаги. Кой знае.


0