Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Целта обаче не е просто да се направи миниван. Porsche иска да преосмисли какво би могъл да представлява техният шатъл, ако се премахнат всички ненужни неща. Ето защо седалката на водача не е отляво или отдясно, а в центъра. Да, централна позиция за сядане, като в McLaren F1, но в семеен миниван.
Влизате през масивните врати и се озовавате в кокпит, сякаш излязъл директно от книга с концептуални рисунки - една седалка отпред, оградена от извити екрани, с два реда пътнически седалки зад нея. Това е едновременно практично и нелепо обмислено - максимално в стил Porsche за миниван.
Задвижването? Изцяло електрическо, разбира се. Renndienst е замислен, когато Porsche се потапя в електрификацията, така че под "плоската" каросерия се намира електрическа платформа тип "скейтборд", която освобождава възможно най-много място в кабината.
Porsche не публикувала точните спецификации, тъй като проектът не е свързан с числа, но може да си представите как инженерите шепнат за 800-волтови системи за зареждане и ускорение на ниво Taycan, в случай че децата трябва да стигнат до училище със скоростта на светлината.


0