Porsche има репутацията на "най-упорития" сред германските автомобилни производители. Това е компания, за която традицията е подобна на свещено писание. Двигателят е строго отзад, защото "винаги е било така". Всяко ново поколение на 911 изглежда като предишното, само че с малко по-остри фарове и още една крива LED черта отзад. А когато дизайнерите внезапно решат да действат вабанк, резултатът не е космически клин с неонови светлини и врати тип "крило на чайка", а Cayenne или Panamera.

Това обаче е само половината от история. Защото дълбоко в архивите на Porsche, по страниците на редки албуми и в скритите кътчета на музея, има и друга страна на марката - пълна със странности и експерименти. Това Porsche, за което малцина знаят. Това, при което инженерите сякаш в един момент са се уморили да гледат 911 и са си казали: "Ами ако... просто не е така?"
Именно тогава се раждат уникални прототипи, експериментални концепции и индивидуални проекти - от наистина пробивни до такива, които те карат да се запиташ: "Вие сериозно ли одобрихте това?“ Porsche опитва врати тип "крило на чайка", клиновидни каросерии, интериори, сякаш взети от снимачната площадка на научнофантастичен филм.
Затегнете коланите. Защото това, което следва, не е за строгата инженерна школа в Щутгарт или еволюцията на 911. Това е историята на това Porsche, което е пило твърде много шнапс, стояло е до късно в дизайнерското студио и е направило коли, които никой не е искал, но от които не можете да откъснете поглед. Ето най-странните и удивителни концепции на Porsche, доказателство, че дори манията по съвършенството понякога може да се отклони по пътя на лудостта.
5 изненадващи концепции на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Интериорът също не се отличава с изтънченост. Салонът е сглобен от евтини пластмаси, приборите са примитивни, а акцентът е върху надеждността и практичността, не върху лукса. Освен това има версии със "семейни" решения, като например вградена детска седалка. Забравете са ръчно изработената кожена тапицерия и аудиосистемите Burmester. Porsche опрости всичко максимално, за да намали разходите.
Самото име "C88" също е символично. "C" означава "China", а числото "88" е избрано, защото се смята за изключително щастливо в китайската култура, символизирайки богатство и просперитет. По този начин Porsche се опитва буквално и преносно да "говори езика" на целевата си аудитория.
След това обаче историята приема странен обрат. Porsche прави прототип и го показва на автомобилното изложение в Пекин през 1994 г. Китайските чиновници гледат, кимат учтиво и... това е всичко. В крайна сметка правителството избира други партньори и Porsche остава с най-"не-Porsche" Porsche в историята. C88 никога не влиза в производство, никога не е продължаван или разработван и скоро е захвърлен, като неловка снимка от училищен годишник.


0