След седмици на слухове за предполагаемо историческо споразумение между Mercedes и BMW за доставка на двигатели, производителят с трилъчева звезда в емблемата си най-после коментира темата. Маркус Шефер, главен технологичен директор и член на борда на Mercedes-Benz Group, заяви, че базираната в Щутгарт компания не възнамерява да приема външни силови агрегати, да не говорим за тези на пряк конкурент като BMW.

Слуховете, които бяха широко разпространени през август, сочеха за напреднали преговори между двата германски производителя за използването на BMW 2.0 турбо бензинов двигател (B48) в някои бъдещи модели на Mercedes, включително компактни и хибридни plug-in версии на C- и Е-Class. Целта, разбира се, беше да се намалят разходите за развитие и да се приведе по-лесно в съответствие с регламента Евро 7.
Шефер обаче отхвърли тази идея, като заяви: „Няма нищо реално в това. Разработихме собствено семейство от модулни двигатели - FAME (Family of Modular Engines), което покрива всички цилиндрични мощности и вече е готово да спазва разпоредбите на ЕС7, Китай 7 и САЩ“.
Въведена преди около четири години, платформата FAME включва 4-, 6-, 8- и 12-цилиндрови двигател, които са проектирани да останат актуални дори в ерата на електрическия преход. Шефер допълни, че предстои да бъде завършен нов високопроизводителен V8, спазващ най-строгите регулации, както и и че V12 моторите ще продължат да бъдат част от гамата на марката.
Изявлението на технически шеф идва в решаващ момент за Mercedes, който ускорява електрификацията, без да се отказва напълно от двигателите с вътрешно горене. Конкретен пример е новият GLC, който ще се предлага в електрическа версия на цена, подобна на термичната версия, отбелязвайки повратна точка в баланса между двете технологии.


1