Европейските производители на автомобили са в деликатна позиция на индустриално ниво. Еволюцията на регламентите за вредни емисии CO2, както и планираната забрана за продажба на нови автомобили с ДВГ през 2035 ги тласка да преминат към изцяло електрическо задвижване. Превозните средства на ток обаче не се продават, както се очакваше, и това принуждава марките да търсят начини за разширяването на гамата си от модели с ДВГ, но с по-малко вложени средства. В този контекст появилия се слух за евентуално сътрудничество между двата големи конкурента предизвика малко земетресение в германската автомобилна индустрия.

Според няколко добре информирани източника BMW скоро може да доставя двигатели на Mercedes, като преговорите между двете компании са доста напреднали. Твърди се, че баварците ще предоставят на конкурента си 2,0-литрови четирицилиндрови бензинови двигатели с турбокомпресор за plug-in хибридни автомобили, включително потенциално в конфигурация за удължаване на пробега. Това може да е вариант на блока B48, който е много разпространен в BMW Group и има едно огромно предимство, тъй като може да се монтира както напречно, така и надлъжно.
В същото време Mercedes току-що пусна нов четирицилиндров бензинов двигател - 1.5 (M252), който е собствена разработка, но се произвежда в Китай от компанията Aurobay. Тя е част от съвместното предприятие Horse, което обединява Renault, Geely и Aramco. Този двигател ще бъде оптимизиран за напречен монтаж в микрохибриди и следователно е по-малко поливалентен, а китайското му производство прави веригата за доставки много чувствителна към „търговската война“ между азиатската държава и ЕС.

Трябва обаче да се отбележи, че повечето настоящи двигатели на Mercedes са с по-нов дизайн от B48 на BMW, което прави тези подробности съмнителни, тъй като стандартът Eвро 7 ще бъде наложен на новите автомобили в края на 2026 и на всички нови модели година по-късно.
Евентуално споразумение ще позволи на Mercedes да разшири гамата си от двигатели с вътрешно горене, без да се инвестира в разработването на нови мотори. BMW от своя страна ще осигури бъдещето на австрийския си завод в Щайр, където ще се произвеждат тези двигатели, тъй като предприятието в момента работи с малък капацитет.

Според същите източници партньорството между двата премиум производителя може да включва и доставката на автоматични скоростни кутии Mercedes 9G-Tronic на BMW. Така компанията със звезда в емблемата ще гарантира устойчивостта на заводите си в Щутгарт-Хеделфинген (Германия) и Себеш (Румъния).
Споразумението между двата германски гиганта може да влезе в сила още през 2027. В дългосрочен план се съобщава, че Mercedes и BMW проучват възможността за основаване на съвместно предприятие за съвместно производство на двигатели в специален завод в САЩ.
Подобно партньорство предизвиква интереса най-вече с факта, че става въпрос за споделяне на едни и същи двигатели, но не е прецедент. BMW и Mercedes работят или вече са работили заедно по различни проекти, вариращи от автономно шофиране до изграждане на обществена мрежа от зарядни станции.


1