Първото поколение Mazda6 (2002-2008 г.) е емблематичен и впечатляващ автомобил за времето си, популярен и в България. Годините на експлоатация обаче разкриха редица слаби места в "шестицата", които могат значително да развалят впечатлението от автомобила. Разказваме ви за пет типични проблема, които потенциалният собственик трябва да знае.
Пет проблема при Mazda6 на старо (ГАЛЕРИЯ):
2.3-литровият двигател с атмосферно пълнене може да започне да консумира повече масло след 120 000-150 000 км. Проблемът най-често възниква при активно шофиране на високи обороти. Двигателят започва да харчи литър масло на 1000 км. В същото време мощността се влошава, а в крайни случаи се получава детонация и индикаторът за налягане на маслото светва. Буталната и мотовилкова група страдат поради недостиг на масло.
Какво да се направи
Основната причина за разхода на масло е износването на маслените пръстени и увеличеното натоварване на двигателя. За профилактика е важно маслото да се сменя стриктно на всеки 7-8 хиляди километра и да не се злоупотребява с рязко ускорение при високи скорости. След 100 000 км се препоръчва редовно да се проверява нивото на маслото и да се прави ендоскопия на цилиндрите. При по-напреднали случаи помага само основен ремонт със смяна на бутала и пръстени.


3