Първото поколение Mazda6 (2002-2008 г.) е емблематичен и впечатляващ автомобил за времето си, популярен и в България. Годините на експлоатация обаче разкриха редица слаби места в "шестицата", които могат значително да развалят впечатлението от автомобила. Разказваме ви за пет типични проблема, които потенциалният собственик трябва да знае.
Пет проблема при Mazda6 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Бензиновите двигатели при първото поколение се считат за надеждни и могат да изминат до 300 000 км преди основен ремонт. След 120 000 км обаче са възможни неизправности в двигателя. Появяват се вибрации, губи се мощност, светва грешката Check Engine и в паметта се записват кодове за пропуски при стартирането.
Какво да се направи
Причините са повреда на запалителните бобини или износване на високоволтовите проводници. Освен това, след 80 000-100 000 км, поради свиване гарнитурата на капака на клапаните, масло може да попадне в гнездата на свещите, причинявайки късо съединение и прекъсвания.
На всеки 60 000-80 000 км е препоръчително да се проверяват бобините, проводниците и състоянието на гнездата на свещите. Ако има масло, гарнитурата на капака на клапаните трябва да се смени. Редовният монтаж на нови свещи с правилната хлабина намалява риска от повторно възникване на проблема.


3