IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производител на прахосмукачки обеща най-бързия сериен автомобил

Провалът на Dyson не притеснява големият му китайския конкурент Dreame

Най-яростните недоброжелатели често наричат електрическите автомобили „прахосмукачки“. Отвъд иронията, електрическите мотори на автомобилите и миниатюрните и високоскоростни двигатели на уредите от висок клас имат технологични прилики, тъй като и двете работят на много високи обороти. Освен това ефективността на тези двигатели е от решаващо значение както за пробега на електрическия автомобил, така и за безжичната прахосмукачка.


Dyson


Неслучайно Dyson - водеща британска компания в сектора на прахосмукачките, се опита преди няколко години да навлезе в автомобилната индустрия с амбициозен проект. Той обаче беше изоставен заради високите разходи, но това не притеснява един от основните конкуренти на Dyson – китайската Dreame. Компанията, известна със своите прахосмукачки и други домакински уреди, обяви, че иска да изгради най-бързия сериен автомобил в света до 2027.

Dreame вече е наела екип от около 1000 инженери и техници със задачата да проектират не просто електрически автомобил, а истински хиперкола. Според информациите от Китай, автомобилът ще се възползва от патентованата технология за електрически двигатели, разработена вътрешно от Dreame за собствените му устройства.


 Dreame


Компанията има опит в производството на компактни двигатели, способни на повече от 200 000 оборота в минута и основателят и главен изпълнителен директор Ю Хао е убеден, че може да пренесе тези знания към нуждите на автомобил с ултра висока производителност. Все още е рано да се говори за технически спецификации или други подробности за автомобила, но Dreame заяви, че го развива, като комбинира опита си в потребителската електроника с инженерни стандарти от автомобилен клас.

Основаната през 2017 Dreame може да се похвали с опит, който далеч надхвърля простото производство на двигатели. Тя е разработила модерни технологии, като системи за визуално разпознаване, планиране на маршрути с помощта на изкуствен интелект и космическо картографиране, които успешно е приложила в своите прахосмукачки-роботи и които могат да бъдат прехвърлени в автомобилния сектор.


dreame


Иновациите на компанията са защитени от впечатляващо количество патенти - до края на 2024 китайската компания е подала над 6300 патента в световен мащаб, много от които са пряко приложими в сектора на електрическите превозни средства. Компанията също така има широко търговско присъствие, с търговска мрежа, която обхваща повече от 100 държави, с приблизително 6000 магазина за търговия на дребно и 30 милиона клиенти по целия свят.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Димов, нощната тарифа е от 10 до 6. На вграденото зарядно което притежава всеки електромобил се зарежда със 7,4 kW директно от стенен контакт с кабела който пристига с автомобила . Сега е време да потърсиш някой третокласник да ти сметне и колко часа са от 10 вечерта до 6:00 сутринта за да ги умножи по 7,4, а след това да ги умножи по 15 стотинки и да кажа дали съм те излъгал че за 9 лв всяка нощ се зареждат 400 км.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Аре бегай в Китай щом толкова им се кефиш - там вече може да има батерия 100 тона и 1 MW до всеки трафопост.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Типичен нон сенс! Много километри на година,заредени евтино в гаража,това е като дървено желязо.Зареждането на 200 км от гаража сигурно го правиш с безжично пренасяне на енергия по метода теслиране или случайно имаш по дълъг кабел,който размотаваш в движение.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Димов. Сега като се замисля, математиката е точна наука и всеки който е учил математика ме разбра от първия път. На тебе и 50 години още да ти го обяснявам, няма да го разбереш ако не си ме разбрал от първия път. Затова просто помоли някой със завършен трети клас да ти каже дали съм объркал нещо или ти бъркаш десета година? Поне е лесно за проверка. Също както ме беше разбрал, че като зареждам евтино и ползвам енергията, от 100 лв сметка за ток ще пестя по 1000 лв месечно от сметката.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Димов.. от 10 години ви смятам, че електромобила не е подходящ за града както се опитвате да го изкарвате, а само за хора които пътуват по МНОГО километри годишно и ИМАТ къде да зареждат евтино на нощна тарифа. ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕ Е ПОДХОДЯЩ за хора които карат по малко километри на година, защото ако досега си харчил 1000 лв за гориво на година, няма как от тях да пестиш 10 000 годишно. Но ако си харчил 20 000 за гориво можеш да си спестиш 15 000 год. След 10 г. ще го разбереш... Евентуално
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дали ще пуснат наистина и кола V12 :))
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    От десет години се опитваш да продаваш електрички на читателите на факти и аутомедия.Дори изчисления предложи,колко ще се спести по твоята математика,сметка направена без кръчмар.
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Функционално неграмотния така и не е разбрал че от 10 години повтарям, че електромобилите са подходящи само за 10% от населението ЗАСЕГА.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до радио точката ( преди 3 месеца )
    Не, най-смешното е, че си тук на 24 часова смяна, 7 дни в седмицата, да обясняваш колко са хубави електричките, а караш дърт дизелак. Но като се има предвид, че в Пещера си известен като "селския ш ***" е съвсем очаквано, да си такъв ***
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Аз прочетох само голи обещания.