IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производител на прахосмукачки обеща най-бързия сериен автомобил

Провалът на Dyson не притеснява големият му китайския конкурент Dreame

Най-яростните недоброжелатели често наричат електрическите автомобили „прахосмукачки“. Отвъд иронията, електрическите мотори на автомобилите и миниатюрните и високоскоростни двигатели на уредите от висок клас имат технологични прилики, тъй като и двете работят на много високи обороти. Освен това ефективността на тези двигатели е от решаващо значение както за пробега на електрическия автомобил, така и за безжичната прахосмукачка.


Dyson


Неслучайно Dyson - водеща британска компания в сектора на прахосмукачките, се опита преди няколко години да навлезе в автомобилната индустрия с амбициозен проект. Той обаче беше изоставен заради високите разходи, но това не притеснява един от основните конкуренти на Dyson – китайската Dreame. Компанията, известна със своите прахосмукачки и други домакински уреди, обяви, че иска да изгради най-бързия сериен автомобил в света до 2027.

Dreame вече е наела екип от около 1000 инженери и техници със задачата да проектират не просто електрически автомобил, а истински хиперкола. Според информациите от Китай, автомобилът ще се възползва от патентованата технология за електрически двигатели, разработена вътрешно от Dreame за собствените му устройства.


 Dreame


Компанията има опит в производството на компактни двигатели, способни на повече от 200 000 оборота в минута и основателят и главен изпълнителен директор Ю Хао е убеден, че може да пренесе тези знания към нуждите на автомобил с ултра висока производителност. Все още е рано да се говори за технически спецификации или други подробности за автомобила, но Dreame заяви, че го развива, като комбинира опита си в потребителската електроника с инженерни стандарти от автомобилен клас.

Основаната през 2017 Dreame може да се похвали с опит, който далеч надхвърля простото производство на двигатели. Тя е разработила модерни технологии, като системи за визуално разпознаване, планиране на маршрути с помощта на изкуствен интелект и космическо картографиране, които успешно е приложила в своите прахосмукачки-роботи и които могат да бъдат прехвърлени в автомобилния сектор.


dreame


Иновациите на компанията са защитени от впечатляващо количество патенти - до края на 2024 китайската компания е подала над 6300 патента в световен мащаб, много от които са пряко приложими в сектора на електрическите превозни средства. Компанията също така има широко търговско присъствие, с търговска мрежа, която обхваща повече от 100 държави, с приблизително 6000 магазина за търговия на дребно и 30 милиона клиенти по целия свят.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    В другия случай имаш Тесла с най-малката батерия 39 000 евро са 80 000 лв плюс 8 000 лв общо 88 000 лв и още от тук си 12 000 лв напред. А даже не съм смятал други консумативи, които със сигурност ще смениш на toyota-та без да има никаква повреда.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже не можеш да смяташ, 410 000 км в единия случай се изминават за 82 000 лева за бензин А в другия случай 8200 лв за ток. Като добавим към тях цената на автомобилите, Toyota corolla за 10 000 лв плюс 82 000 лв за бензин и 40 смени по 200 лв на масло правят точно 100 000 лв
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ех Димов, Димов! Казваш онзи дето навъртял 410 000 км за 4 години, което се пада по 280 км на ден яко се е набутал че не си е купил 10-годишна Toyota corolla за 10 000 лв да зарежда два пъти дневно от 30 лв за 150 км за пет минути както прави всеки нормален антиелектрик, вместо по цяла нощ да зарежда за 6лв за 300 км? Ех ако можеше да смяташ щеше да видиш каква глупост си казал!
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    А колко ще спестя,ако вместо електричка за 100 бона,си купя бензинка втора употреба за 10? Ти пестиш стотинки,аз само 90 бона.Тука един сподели,че платил 20 бона в евро за смяна на батерията в Германия.Прибави и тях в сметката и да ми кажеш колко милиона километра трябва да въртиш евтино с електричката,за да се стопи разликата.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Никога не си можел да смяташ и за пореден път го доказваш.Как се въртят много километри от Пещера до Пловдив,за да зареждаш на 15 стотинки.От Париж до Пекин ще можеш ли да пътуваш за същата цена?За това пътуване ще ти трябва микроАЕЦ в багажника или слънчеви панели.През деня ще ги разпъваш да зареждаш,през нощта ще караш и ще пристигнеш догодина по същото време.Ако глупостта можеше да лети,ти щеше да пърхаш като пеперуда по ливадите.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ама какво са математиката и фактите за антифизиците антиматематиците които са антиелектрици? 10 години не могат да разберат, че като зареждат 30 лв за 150 км, един километър им излиза 20 стотинки, а когато заредят 400 км на нощна тарифа излизат 2 стотинки за километър - точно 10 пъти по-евтино. Чиста математика без емоции и сектантство което пречи на антиматематиците и затова мразят фактите и математиката.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ето го поредния който изминава повече от 410 000 километра за четири години и 400 км домашно зареждане не му стигат. Поредният който не може да сметне, че 400 км на ден означават 150 000 км годишно. Поредния който зарежда 30 лв гориво за 150 км всяка седмица но му се струва че е 5 500 км изминати за едно денонощие на електромобил са малко и може да измине повече с 10 годишната Toyota за 10 000 лв.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Димов,може и с удължител на пробега, генератор в багажника!
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да ти припомня, че онази Тесла дето беше минала 410 хиляди километра за четири години средно е изминавала 280 км на ден. Разбира се за вас 410 000 км за 10 години с най-малката батерия са нищо работа, ГРАДСКО ШОФИРАНЕ.
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Дали можеш да сметнеш сам или ще потърсиш второкласник който да ти сметне ти Колко даваш за 400 км и колко километра годишен пробег са ежедневни 400 км, които ти се струват малко?