IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо вече не трябва да подгрявате двигателя на автомобила

Работата на празен ход вреди не само на мотора, но и на други елементи

Дълги години сред шофьорите битуваше митът, че е задължително да се подгрява двигателя преди потегляне, особено в студено време. Смяташе се, че това е необходимо, за да се смажат всички компоненти и да се избегне износване. Истината обаче е, че с модерните автомобили тази практика не само е излишна, но може и да бъде вредна.


шофьор


Модерните масла са различни

Преди години, когато маслата бяха с различен вискозитет, подгряването беше необходимо, за да се разнесат те до всички движещи се части на двигателя. Днес, съвременните моторни масла са синтетични и са проектирани да работят ефективно дори при ниски температури. Те достигат бързо до всички точки на двигателя и осигуряват надеждно смазване още от първия момент.

Какво се случва, когато подгрявате двигателя?

Когато двигателят работи на празен ход, той загрява бавно, а това е вредно. В този режим той работи на по-богата смес, което води до натрупване на неизгорели частици в катализатора и вреди на ламбда сондата. Освен това, бавното загряване на двигателя причинява кондензация на влага в ауспуха, което води до корозия.

Най-добрият начин за потегляне

Най-добрият начин да подготвите автомобила си за път е да потеглите веднага след запалване на двигателя. Не е необходимо да изчаквате, а просто карайте спокойно през първите няколко километра. В движение, двигателят ще достигне работната си температура по-бързо и по-равномерно. Това е по-ефективно за смазването на всички компоненти и по-добро за околната среда, тъй като автомобилът отделя по-малко вредни емисии.

Така че, следващия път, когато се колебаете дали да подгрявате колата си, просто я запалете и потеглете. Така не само ще спестите време, но и ще удължите живота на двигателя.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Коко ( преди 2 месеца )
    Колко ви платиха автозаворите да го напишете това нещо до 3-4 минути даже лятото трябва да се подгрява двигателя... 30 години се занимава с двигатели...
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сутрин като се събудиш със ставането си сложи торба с цимент на гърба си и стани от леглото ...безхаберници ...
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Да не говорим , че всички " синтетични" масла са боза хидрокрек, ама нали така пише по тубите))))))
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Чук ( преди 3 месеца )
    Също сутринта ставате и веднага почвате да тичате много е полезно за организма)))))
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Гошко ( преди 3 месеца )
    Ама вярно пишете откровени глупости, не знам по каква причина. Работата на място за автомобил с ДВГ е задължителна поне минута-две, а после се потегля без рязко подаване на газ, плавно, няма нужда от ексцесии. А я по-добре кажете какво се прави с електромобила сутрин в студеното време, че бая народ вече "язди" такива коли и никой не им е обяснил кое как и защо се прави...
  • #9
    35 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 3 месеца )
    Това е мантрата на зелените фашисти, които взеха да властват из Европа преди около 15 год. Дори глоби наложиха, ако те хванат да подгряваш колата. Например зимата запалиш колата и излезеш да стържеш стъклата в много държави могат да те глобят. Това е зелен тероризъм. Всеки поне малко технически грамотен човек знае много добре, че всеки един ДВГ е добре да поработи 1-2 минути на място преди да се тръгне, а след това няколко километра да се кара с по-ниски обороти. Всичко останало е манипулация.
  • #8
    46 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Като я запаля и тръгна веднага мотора звучи сякаш няма масло в него, ако изчакам около минута разликата е осезаема, така че не пишета тъпoтии в услуга на сервизите.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Новите коли (след 2010-та) те ограничават и не може да вдигаш толко лесно обороти на студен двигател. Сега карам бензин от 2022-ра 252 кс. Майл хибрид. Като излезна от гаража първите 1-2 км вдясно стрелката на температурата пише cold. Дисплея е електронен същевременно показва до кои обороти може да вдигаш и не иска по нагоре, трябва двоен кик даун. Но пак казвам това са 1-2 км или не повече от 5 мин., после гаааз.
  • #6
    18 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дизела почва да върви нормално чак след 20 минути каране.
  • #5
    33 rate up comment 10 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Тц, тц, тц, много вредно и даже опасно било да се подгрее сутрин през зимата колата и да не се дава много газ после. Пък, че трябва да се включиш бързо в някой голям булевард например, не е важно. И само да ви светна, че синтетични масла масово се ползват от над 20 години. Имам чувството, че тази статия е писана от жена, защото повечето от тях съм наблюдавал, че са способни на такава глупост и после все висят по сервизите.