IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога режим „Еко“ се обръща срещу шофьора

Често вместо да намали консумацията, той прави точно обратното

Много съвременни автомобили имат предварително зададени режими на шофиране, които ви позволяват да променяте работата на двигателя, скоростната кутия и други системи. Водачът може да избере „Комфорт“, „Спорт“ или „Еко“, разчитайки на различно изживяване при шофиране. Най-интригуващ е режимът „Еко“ (Eco), който обещава по-нисък разход на гориво и по-екологично возене.


еко режим


На практика Eco променя реакцията на педала за газ, което го прави по-малко чувствителен. Понякога пречи и на двигателя и скоростната кутия, измествайки точките на превключване към по-ниски обороти. Освен това често се активира системата „старт/стоп“, която изключва двигателя на светофари, а климатикът работи по-слабо, за да пести енергия.

На теория всичко изглежда логично - по-малко гориво, по-малко емисии, по-малко натоварване на агрегатите. Но за много шофьори резултатът е обратният. Колата става бавна по време на ускорение и за да наберете скорост, трябва да натиснете газта по-силно и по-дълго.

Ограничаването на мощността на климатика също е досадно. В жегата кабината може да не се охлади до комфортна температура и водачът е принуден да шофира със спуснати прозорци, което допълнително влошава аеродинамиката и разхода на гориво.

В реални условия еко режимът е полезен само в градски задръствания по време на спокойно шофиране и кратки движения. Въпреки това, за ежедневна употреба, той рядко носи осезаеми ползи. Много по-ефективно е да се прилагат принципите на екологичното шофиране - стартирайте плавно, избягвайте внезапно ускорение и спиране, поддържайте равномерна скорост и превключвайте на по-висока предавка навреме.

А като цяло, режимът Eco не може да се счита за универсален инструмент за пестене на гориво. Това е по-скоро спомагателна функция, която може да бъде полезна само в определени ситуации. Реални спестявания не дава бутон на панела, а внимателен стил на шофиране и технически изправен автомобил.

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еко режим е за хора които не знаят как да карат оптимално и ефективно. Кога и колко да подават газ и кога да отнемат. За останалите шофьори в общи линии еко, освен че не носи кой знае какви спестявания, пречи.
  • #4
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точен си е еко режима, но трябва и да се кара и икономично а това не е просто като даването на всичката газ и популярното каране на газ спирачки. Ако на някой му е бавно каране в града с 50 и каране на магистралата с 140 да се прегледа докато е време.
  • #3
    8 rate up comment 21 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Еко е смъртоносен бутон. Като тръгнеш да изпреварваш или да влизаш някъде на главен път или зад сляп завой си смъртоносно бавен и ще ти налети някой , и той ще пострада. Екото е за безделници и пенсионери, излезли на пътя да се шлаят и да пречат. Така стават най жестоките катастрофи - когато имаме един такъв *** извън темпото на останалите.
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    еко-то при всички случаи прави всичко тотално зле. Икономията винаги е била майка на мизерията
  • #1
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не съм съгласен. Еко режимът е полезен. Прави *** на газта по-малко чувствителен и предотвратява ненужното форсиране и даване на повече от необходимото газ. Колата става малко по-тромава, няма такъв ряз, но ако човек какра с мисъл за икономия това прави логичен този режим. Климатика работи нормално , малко по-слабо, но охлажда добре купето и в еко режим. Това за смъкнати прозорци никой не би направил,ако му е топло, просто ще изключи режим еко и климатика ще работи по-силно.