IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето я новата Tesla Model Y Performance

Най-бързата версия на електрическия кросоувър получава спортни седалки, адаптивно окачване и съответната цена

Американският производител Tesla представи нова, спортна версия на обновения си електрически кросоувър Model Y. Тя получава адаптивно окачване, няколко режима на шофиране, по-висока максимална скорост, по-бързо ускорение и много други подобрения вътре и отвън.


Tesla Model Y Performance


Tesla твърди, че новият Model Y Performance има подобрена високоволтова батерия с по-голям капацитет клетки, което позволява пробег от 580 км по стандарта WLTP. Това е само с 6 км по-малко от дългата версия на Range със задвижване на четирите колела.

Задвижваният от два електромотора Model Y Performance може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и да достигне максимална скорост от 250 км/ч. В сравнение с версията с дълъг пробег и задвижване на четирите колела, заложена за Европа, спортният кросоувър достига по-бързо 100 км/ч, а максималната скорост е с 49 км/ч по-висока.


Tesla Model Y Performance


Пътният просвет е 151 мм, с 16 мм по-малко от модела Long Range със задвижване на четирите колела. Новата версия тежи 2033 кг, или с 36 килограма повече от двата варианта с дълъг пробег. Кросоувърът разполага с по-агресивен бодикит, който включва монтирано отзад крило. 21-цоловите джанти Arachnid 2.0 са най-големите, предлагани за Model Y, като допълват спортния вид.

Новият Model Y Performance е оборудван с адаптивна система за окачване, която непрекъснато променя реакцията в зависимост от пътните условия и стила на шофиране. Има и няколко режима на движение. Другите версии на Model Y са оборудвани със селективни честотни амортисьори, които не предлагат избираеми режими.


Tesla Model Y Performance


В интериора има по-голям и по-висок централен дисплей от другите модели, с размери 16 инча по диагонал (срещу 15,4 инча преди това) и работи в Ultra HD (UHD) резолюция. Но това не е всичко. Има редица детайли от въглеродни влакна, а спортните седалки отпред са с разширение за бедрата. Те са електрически регулируеми, като може да се нагряват и проветряват. Версията за Европа получава и аудиосистема с 16 високоговорители.

Първите европейски доставки на новия Tesla Model Y ще започнат следващия месец, с начална цена от около 61 990 евро - с 9000 евро повече от версията Long Range със задвижване на четирите колела.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тъкмо тази Тесла чакаше електрощрауса! Очаквайте сега да започне агитацията,колко ще спестите от ток с Тесла.
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Vayk ( преди 3 месеца )
    Е какво го коментирате този просвет, нали е на въздушно адаптивно ще го направите на щъркел, ако решите
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Пaлячo е баща ти, че те е направил без гънки в кpaтунaтa. Толкова ти е капацитетчето, че не може да осмислиш какво е кросоувър или SUV. Ти ако искаш си вземи тротинетката и вярвай, че караш джип - твоя воля, но не ми обяснявай на мен кой какво искал.
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Наистина няма друг модел на пазара, който дори може да се доближи до това, което Тесла предлага за цената си. А на онзи паалляячо, който се оплаква от просвета - това е спортна версия на кросоувър - като не ти каресва, вземи си не-спортната. Има достатъчно хора на пазара, които искат кола с много място и отлични пътни качества, а я ползват само на асфалт. Честно казано, има място за модел с още по-ниско окачване.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    И твойто 1.9 TDI не може да ги бие, а? :)))
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    За 61 000 си взимаш кола дето 99% от другите не могат да бият на светофар... кефа/ съотношение към сумата която даваш е на мин. стойности. Браво!
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Със своите 151 мм клиренс, това е всичко друго, но не и кросоувър. Изобщо няма да коментирам и смотания таблет в средата, който на пряка слънчева светлина едва се вижда в предишните модели.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 3 месеца )
    Има я в конфигуратора
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Изкуственият интелект, който Шекерчо използва за превода, така е разбрал текста, а Шекерчо проверки не прави. Това е закон!
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Неприятно е в коментарите да спориш с функционално неграмотни хора, но още по-лошо е, когато същите тези хора които в коментарите говорят за бременни тротинетки, пишат и статиите: "Това е само с 6 км по-малко от дългата версия на Range" Наличието на обща култура можеше да компенсира незнанието на английски, но когато липсва и обща култура няма как да се сетиш че става въпрос за "long range" а не за дългата версия на Тесла модел У, което е съвсем друг автомобил който се продава само в Китай з.