Peugeot представи фейслифт на 308 за моделна година 2026. Версиите хечбек и комби, чиято трета генерация бе лансирана през 2021, сега получават нова предница в стилистиката на познатите ни вече 3008 и 5008. Освен естестическа, промяната е функционална - тя подобрява коефициента на въздушно съпротивление, и съответно - разхода, макар за момента французите да не цитират точни показатели.

Версията, задвижвана от бензинов мек хибрид, си остава с познатия трицилиндров 1.2-литров турбомотор, но мощността е увеличена с 9 конски сили до общо 145. Този агрегат е комбиниран с 6-степенна трансмисия еDCS6.
Дизеловата версия е без промяна - 1.5-литров агрегат със 130 коня в комбинация с 8-степенен автоматик.
Плъг-ин хибридът е с комбинирана мощност 195 конски сили, която идва от съчетаването на 1.6-литров бензинов двигател с турбо, електромотор и батерия с капацитет 17.2 киловатчаса. Пробегът само на електричество е увеличен до 85 км, според тестовете WLTP.

По-съществени подобрения има при чисто електрическата версия Е-308, която има 156 конски сили максимална мощност и 270 Нм максимален въртящ момент.
Батерията е вече с капацитет 58.4 кВтч (55.4 използваеми) при 400-волтова архитектура. Тук WLTP изпитанията показват автономен пробег от 450 км - с 34 км повече от досегашния модел.

Все още няма договорени цени за българския пазар - това вероятно ще се случи около старта на серийното производство през септември, обясниха ни от вносителя "София Франс Ауто". Известни са обаче цените за Великобритания, където дизеловият хечбек ще започва от еквивалента на 68,000 лева, мекият хибрид ще е малко под 75,000 лева, а плъг-ин хибридът - 86,000 лева (38,000 лири). На практика той ще е най-скъпият вариант, защото чисто електрическата версия ще се субсидира от производителя и ще е с около хиляда лири по-евтина от PHEV. За комби вариантите цените са аналогични с добавка от 1250 лири (2800 лева).
Още снимки на новото 308 и E-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0