IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето го новото Peugeot 308

Eлектрическата версия вече не е най-скъпата в гамата, поне ако се съди от цените на запад

Peugeot представи фейслифт на 308 за моделна година 2026. Версиите хечбек и комби, чиято трета генерация бе лансирана през 2021, сега получават нова предница в стилистиката на познатите ни вече 3008 и 5008. Освен естестическа, промяната е функционална - тя подобрява коефициента на въздушно съпротивление, и съответно - разхода, макар за момента французите да не цитират точни показатели. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
       
Версията, задвижвана от бензинов мек хибрид, си остава с познатия трицилиндров 1.2-литров турбомотор, но мощността е увеличена с 9 конски сили до общо 145. Този агрегат е комбиниран с 6-степенна трансмисия еDCS6. 

Дизеловата версия е без промяна - 1.5-литров агрегат със 130 коня в комбинация с 8-степенен автоматик. 

Плъг-ин хибридът е с комбинирана мощност 195 конски сили, която идва от съчетаването на 1.6-литров бензинов двигател с турбо, електромотор и батерия с капацитет 17.2 киловатчаса. Пробегът само на електричество е увеличен до 85 км, според тестовете WLTP. 
  
      
Peugeot 308, 2026
  
        
По-съществени подобрения има при чисто електрическата версия Е-308, която има 156 конски сили максимална мощност и 270 Нм максимален въртящ момент.

Батерията е вече с капацитет 58.4 кВтч (55.4 използваеми) при 400-волтова архитектура. Тук WLTP изпитанията показват автономен пробег от 450 км - с 34 км повече от досегашния модел. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
        
Все още няма договорени цени за българския пазар - това вероятно ще се случи около старта на серийното производство през септември, обясниха ни от вносителя "София Франс Ауто". Известни са обаче цените за Великобритания, където дизеловият хечбек ще започва от еквивалента на 68,000 лева, мекият хибрид ще е малко под 75,000 лева, а плъг-ин хибридът - 86,000 лева (38,000 лири). На практика той ще е най-скъпият вариант, защото чисто електрическата версия ще се субсидира от производителя и ще е с около хиляда лири по-евтина от PHEV. За комби вариантите цените са аналогични с добавка от 1250 лири (2800 лева). 
  
     
Още снимки на новото 308 и E-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Пак ще прочета сравнението на Peugeot еднодневка с W124, че още се чудя какво болестно състояние или опиат го е вдъхновило. И аз съм за новите коли, ама фекалии в лъскави обвивки си остават това, което са. Дизелов Golf е с 10 хиляди лева по-евтин с топ оборудване. 2.0 TDI е с оптимален работен обем за четирицилиндров двигател. Хайде сега някой от феновете на трицилиндровите двигатели да ми обясни какво е тяхното предназначение...изобщо!
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1.2 двигател не е ок, иначе доста красиво. Цената също не е оптимална.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво му е на хондовия 1.0 VTEC - Вече новият сивик се предлага в 11 поколение само като хибрид и двигателят 1.0 е спрян в Европа. Има проблеми с турбото и същият глупав дизайн с ремък в масло и има доста оплаквания в нета. Поне бързо се усетиха и го разкараха. VW като че ли имат повече успех с 1.0 TSI, но и там ремъкът е стандартен и не е потопен в масло.
  • #26
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Нафталин ( преди 3 месеца )
    Аман от ***!Най-добрия изобщо дизелов двигател 4 цилиндъра е 1.6 HDI на Пежо независимо от това дали е 90 - 120 кс и adblue. Новият 1.5 е практически идентичен.Надежден, силен и супер икономичен. Но за съжаление с него почти се изчерпват хубавите качества на Peugeot )
  • #25
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    И кой купува нова кола на дизел, пазарът показва че никой не го прави.
  • #24
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Бумеранг ( преди 3 месеца )
    Щом оставят дизела и вкарват 1,6 , 4 цилиндъра, това означава, че хората ги търсят! Защо ли? Защото трите цилиндърчета с турбо издъхват на дълъг път и при високи натоварвания! Събираш семейството, багаж и айде в планината и... Миксерчето с три цилиндъра се дави по баирите и прахти и това хората вече го знаят и....търсят нормални двигатели! Ами ако закачиш каравана?
  • #23
    6 rate up comment 8 rate down comment
    сас ( преди 3 месеца )
    Карайте си многолитражните дизели и не пишете тъпотии по форумите. Свтът се променя, но вие отказвате. Ще ви дойде на главите след 5-10 г... Да, в миналото всичко беше по-здраво - от двигатели до дрехи! Но не можеш вечно да ползваш старото! В моето обкръжение почти всички с читаво образование минаха я на хибриди, я на електрички (вероятно защото могат да си го позволят). Всички останали само точат слюнки по старите бензинки и дизели, защото, разбираш ли, модерните миксери били за балъчета...
  • #22
    6 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    А ми няма физел щото никой не купува дизел. Дизела с какво може да се бори с хибрида ли като разход с електричката ли с газта ли като цена. Мястото на дизела е при парната машина в музея. А какво иска българския ръ пак никой не го грее.
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За магистрала са важни конете, щом двигателя осигурява 130-140 коня на магистралата върви с 200 км/ч. без проблем. Той 1.0TSI върви с 200 по магистралата,а е 110-115 коня.
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До #19 ( преди 3 месеца )
    Този мотор нямаше ли някакъв проблем с ролки и ремък? Карал съм коли с такива двигателчета - за градско стават, но е мазохизъм за дълги пътувания.