IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо електронната ръчна спирачка е по-добра от стандартната?

Устройството предлага допълнителни функции, които подобряват безопасността

Всички сме свикнали със стандартната ръчна спирачка, която се задейства с лост. Но в съвременните автомобили тя все по-често е заменена с "електронна ръчна спирачка", която се активира с натискането на един бутон. Тази технология е не само удобна, но и осигурява по-голяма безопасност и ефективност.


електронна ръчна спирачка


Какво представлява "електронната ръчна спирачка"?

Електронната ръчна спирачка, известна като EPB (Electronic Parking Brake), е система, която задейства спирачките на задните колела с помощта на електрически мотор. Тя се активира с натискането на бутон или автоматично при определени условия.

Скрити предимства и функции

Освен очевидното удобство, EPB предлага и редица допълнителни функции, които стандартната ръчна спирачка няма:

По-голяма безопасност: Системата се активира автоматично, когато автомобилът спре, което предотвратява неволно потегляне. Ако забравите да я активирате, когато паркирате на наклон, тя ще се задейства сама.

Помощ при потегляне на наклон: Електронната ръчна спирачка се изключва автоматично, когато натиснете газта, което прави потеглянето на наклон много по-лесно и плавно.

Ефективност: Тъй като се управлява от електроника, системата осигурява равномерно усилие на спирачките, което намалява износването на накладките.

Място: Липсата на лост на централната конзола освобождава повече пространство в купето, което може да се използва за поставка за чаша или други удобства.

Какво да правите, ако се повреди?

Като всяка електронна система, и EPB може да се повреди. В този случай, на таблото ще се появи предупредителна лампа. Въпреки че системата е надеждна, е важно да посетите сервиз, ако забележите някакви проблеми.

В заключение, електронната ръчна спирачка е не само удобство, но и важен елемент за безопасността на съвременните автомобили. Тя е доказателство, че технологиите правят шофирането не само по-лесно, но и по-сигурно.


0 от 500
  • #5
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости! Всичко механично и просто е в ПЪТИ по-надеждно от всяка електроника. Друг е въпросът, че с механична ръчна е и в пъти по-забавно в завоите, за който може.
  • #4
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 3 месеца )
    Аз съм от старата школа и всичко електронно, което може да е чисто механично е за предпочитане. Дори и седалката е по-добре да е с механични регулировки. Небогато българче съм и колите ми са втора ръка. Наясно съм, че един нов премиум автомобил няма как да не е натъпкан с електроника. Но за стара кола, благодаря!
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Любомир Иванов ( преди 3 месеца )
    Странно е, че във някои по нови модели е премахната, като във по старите я има. Това означава, че има проблем.
  • #2
    30 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Може би трябва да се спомене и един от недостатъците и...при повреда на този модул цената му е около 5000 лв...
  • #1
    29 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълен *** е тази система. На моят автомобил, с времето се бяха протрили кабелите от движението на окачването при преминаване през неравности, което доведе до проблем с активирането и от самосебе си, когато преминавам през локва. Даваше накъсо от водата и колелата блокираха.С класическата ръчна не съм имал такива проблеми!