Не всички собственици на автомобили използват редовно ръчната спирачка, но нейното значение не бива да се подценява. И за да не откаже в някой хубав ден този уред, трябва да обръщате внимание на състоянието му. Разказваме ви за най-често срещаните проблеми с ръчната спирачка и възможните действия в случай на повреда.
Може да има няколко причини за повредата на ръчната спирачка. Но в повечето случаи тя започва да „разочарова“ собственика на превозното средство поради проблеми със задвижващото жило, който е метална сърцевина, покрита с гъвкава обвивка. С течение на времето жилото се разтяга, но може да клеяса.
Много собственици на автомобили често се чудят дали е възможно сами да отстранят такива проблеми, спестявайки пари за посещение в сервиз. Жилото най-често клеясва под въздействието на вода или солни разтвори, поради което се покрива с ръжда. Отърването от този проблем е лесно с помощта на проникваща антикорозионна смазка (обикновено в аерозолна кутия), която, когато се напръска целенасочено, премахва ръждата за няколко минути.
Друг е въпросът, ако проблемът не може да бъде решен с помощта на смазване. Тогава е възможно жилото да се нуждае от смяна. Но да го демонтирате и да го замените правилно сами не е толкова лесно. За целта е много по-добре да посетите специализиран сервиз.
Случва се и кабелът просто да се е разхлабил. Тогава нужната операция е притягане на жилото. Ако искате да направите процедурата сами, то трябва да "дръпнете ръчната", да разхлабите затягащата гайка на устройството и след това, като завъртите втората гайка, да оберете луфта на жилото. След това ръчната спирачка се освобождава. Жилото трябва да е достатъчно стегнато, но колелото трябва да се върти лесно. В този случай контрагайката се затяга и работата е свършена.