IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как сами да отстраним проблем с ръчната спирачка

Тези съвети ще ви спестят посещението в сервиза

Не всички собственици на автомобили използват редовно ръчната спирачка, но нейното значение не бива да се подценява. И за да не откаже в някой хубав ден този уред, трябва да обръщате внимание на състоянието му. Разказваме ви за най-често срещаните проблеми с ръчната спирачка и възможните действия в случай на повреда.


ръчна спирачка


Може да има няколко причини за повредата на ръчната спирачка. Но в повечето случаи тя започва да „разочарова“ собственика на превозното средство поради проблеми със задвижващото жило, който е метална сърцевина, покрита с гъвкава обвивка. С течение на времето жилото се разтяга, но може да клеяса.

Много собственици на автомобили често се чудят дали е възможно сами да отстранят такива проблеми, спестявайки пари за посещение в сервиз. Жилото най-често клеясва под въздействието на вода или солни разтвори, поради което се покрива с ръжда. Отърването от този проблем е лесно с помощта на проникваща антикорозионна смазка (обикновено в аерозолна кутия), която, когато се напръска целенасочено, премахва ръждата за няколко минути.

Друг е въпросът, ако проблемът не може да бъде решен с помощта на смазване. Тогава е възможно жилото да се нуждае от смяна. Но да го демонтирате и да го замените правилно сами не е толкова лесно. За целта е много по-добре да посетите специализиран сервиз.

Случва се и кабелът просто да се е разхлабил. Тогава нужната операция е притягане на жилото. Ако искате да направите процедурата сами, то трябва да "дръпнете ръчната", да разхлабите затягащата гайка на устройството и след това, като завъртите втората гайка, да оберете луфта на жилото. След това ръчната спирачка се освобождава. Жилото трябва да е достатъчно стегнато, но колелото трябва да се върти лесно. В този случай контрагайката се затяга и работата е свършена.


0 от 500
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "...проблеми със задвижващото жило, който е метална..." !??! "Жилото най-често клеясва под въздействието на вода или солни разтвори, поради което се покрива с ръжда."- според Руменчо, клеясване и ръждасване е едно и също:))
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Е то това с натягането важи за доста стари коли, щом моята 25 годишна трошка има механизъм за автоматично регулиране на ръчната и такава процедура е безсмислена.