IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колата ви харчи повече? Не бързайте към сервиза, може да решите проблема сами!

Експерти посочиха три елементарни метода за проверка на състоянието на ламбда сондата

Проблемът с повишен разход на гориво при добре поддържан автомобил и внимателно шофиране понякога може да се дължи на кислородния датчик, известен като ламбда сонда. За да го проверите, не е необходимо да отидете в сервиз, категорични са експерти, които посочиха три прости метода за тази процедура.


ремонт


Ламбда сондата следи състава на гориво-въздушната смес и функционалността на двигателя при празен ход. След известно време сензорът може да излезе от строя, но проблемът да не бъде открит веднага. Затова, при подобна ситуация, може да се подходи по няколко начина, които не налагат посещение при специалисти.

Първият от тях е визуална проверка - ако няма разтапяне, механични повреди или замърсяване на сензора, причината за увеличения разход на гориво може да бъде различна. Вторият метод е деактивиране на датчика на празен ход – ако след това двигателят започне да работи по-плавно, значи проблемът е в ламбда сондата.

За третият начин за проверка на сензора ще ви е необходим мултицет. След загряване на двигателя трябва да измерите напрежението при създаване на изкуствено засмукване на въздух. Ако показанията паднат до 100 мкВ, сензорът работи правилно. Ако няма промени, ламбда сондата ще трябва да се смени.

Експертите са категорични, че експлоатацията на превозно средство с дефектен сензор ще доведе до натрупване на въглеродни отлагания върху запалителните свещи и други компоненти на двигателя. В крайна сметка всичко може да свърши зле, а ремонтът на задвижващия агрегат ще доведе и до сериозни финансови инвестиции.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хейтър ( преди 3 седмици )
    Точно така не ходете в сервиза дърпаш буксата и колата почва да мърка. Всичко е наред на тоя Москвич не му трябва ламбда сонда. Той майстора в сервиза и без това нищо не разбира.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    100мкВ (т.е. 0,0001 Волт) звучи като микроволта, но няма стандартен уред кйто да го измери. Най-вероятно имат впредвит 100mV или 0,1V
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    смъкваш първата сонда топваш я в препарат за почистване на катализатор - ламбда сонда - EGR клапан почистваш с четчица и накрая със спрей за карбуратори я продухваш
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Експертите на Петърчо сигурно пак са руски. Не му е дошло на ум, че поне 80% от колите вече имат автоматична диагностика на ламбда сондите и светва индикаторът на таблото за проблем в двигателя, закача се телефон, лаптоп или сервизно устройство на ОBD2 порта и се вижда причината. Ама Петърчо откъде да знае.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    back in black ( преди 1 месец )
    За непросветените като мен, каква е мерната единица по-горе със сследното съкращение: мкВ"Ако показанията паднат до 100 мкВ, сензорът работи правилно."