IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо електронната ръчна спирачка е по-добра от стандартната?

Устройството предлага допълнителни функции, които подобряват безопасността

Всички сме свикнали със стандартната ръчна спирачка, която се задейства с лост. Но в съвременните автомобили тя все по-често е заменена с "електронна ръчна спирачка", която се активира с натискането на един бутон. Тази технология е не само удобна, но и осигурява по-голяма безопасност и ефективност.


електронна ръчна спирачка


Какво представлява "електронната ръчна спирачка"?

Електронната ръчна спирачка, известна като EPB (Electronic Parking Brake), е система, която задейства спирачките на задните колела с помощта на електрически мотор. Тя се активира с натискането на бутон или автоматично при определени условия.

Скрити предимства и функции

Освен очевидното удобство, EPB предлага и редица допълнителни функции, които стандартната ръчна спирачка няма:

По-голяма безопасност: Системата се активира автоматично, когато автомобилът спре, което предотвратява неволно потегляне. Ако забравите да я активирате, когато паркирате на наклон, тя ще се задейства сама.

Помощ при потегляне на наклон: Електронната ръчна спирачка се изключва автоматично, когато натиснете газта, което прави потеглянето на наклон много по-лесно и плавно.

Ефективност: Тъй като се управлява от електроника, системата осигурява равномерно усилие на спирачките, което намалява износването на накладките.

Място: Липсата на лост на централната конзола освобождава повече пространство в купето, което може да се използва за поставка за чаша или други удобства.

Какво да правите, ако се повреди?

Като всяка електронна система, и EPB може да се повреди. В този случай, на таблото ще се появи предупредителна лампа. Въпреки че системата е надеждна, е важно да посетите сервиз, ако забележите някакви проблеми.

В заключение, електронната ръчна спирачка е не само удобство, но и важен елемент за безопасността на съвременните автомобили. Тя е доказателство, че технологиите правят шофирането не само по-лесно, но и по-сигурно.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    TaTaHka ( преди 3 месеца )
    Имам вехто Рено Сценик II 2005 с електронна ръчна. Изключително полезна опция. Веднъж блокира, но под кората на багажника има аварийно освобождаване с една ръкохватка с въже за нея, просто дърпаш рязко въжето. Проблемът беше моторче на модула, съвместимо с модели на BMW и Mini. Ново с труда за подмяна - 80 лв. На ГТП съм нямал никакви проблеми - като кажат "дай ръчна" си дърпам дръжката под кормилото вляво и кове, и то здраво и равномерно. Какви репатраци, какви проблеми на ГТП?
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Радо ( преди 3 месеца )
    На мен ми се случи при паднал акумулатор в гората, да не мога да бутна колата да запали. Трябваше да търся друга кола, да подаде ток, за да сработи модула. С други думи, не ходете там където няма да получите помощ
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Ansonsten ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости. По-голямата безопасност - а ако не се активира? Също така, който забравя да си включва спирачката, когато е спрял на наклон - да си върне книжката. Който не може да потегля под наклон - също. При повреда може и да не светне лампата. Още по-смешно е необходимостта от място за чаши. Всички коли, които съм карал са имали и място и зя двете. Равномерното налягане зависи от електронни сензори, които се чупят или дават грешни стойности. Факт е, че механичната спирачка вече е екстра.
  • #12
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 3 месеца )
    Добре е, наистина е голяма гъзария. Но на мен на ,,Пасат" взе че блокира както е задействана. Та репатрак, та ремонт, та нов електромотор, та всичко 800 лева. И това преди 4 години. Ами при сегашните цени колко ли е???
  • #11
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Спирача ( преди 3 месеца )
    Ръчната спирачка понякога наричана и аварийна спирачка е имала за цел и да можеш да спреш в случай на отказ на спирачките. Един вид дублиране на спирачната система. Но такъв вид презастраховане се счита вече за отживелица.
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 3 месеца )
    Задържане на спирачката при потегляне по наклон го има при по-нови коли и без да е електрическа ръчната спирачка. Когато колата усети, че е под наклон, като се пусне пeдaла на спирачка, модула на ABS-a задържа налягането на спирачната течност. Като започне да се подава газ за тръгване и налягането се освобождава за да се отпусне спирачката. Т.е. това подпомагане става чрез основната спирачка, а не през ръчната.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Кибик ( преди 3 месеца )
    А я проверете как се минава на технически преглед с електрическа ръчна. С изключение на някои модели на БМВ, Ауди и Шкода разбират, че са на стенд, с другите отиват на авариен режим. И направо в сервиз.
  • #8
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 3 месеца )
    При проблем с този модул си оставаш на място и изяждаш дървото. Виждал съм го веднъж два пъти малко вода и си чао.
  • #7
    22 rate up comment 1 rate down comment
    If ( преди 3 месеца )
    "Експерти" Да ги ринеш с булдозер !
  • #6
    14 rate up comment 5 rate down comment
    mmmm ( преди 3 месеца )
    По принцип няма спорт, че е по-удобна. Най-малкото не можеш да я забравиш :). От друга страна механиката си е механика и съответно е по-държелива. Аутохолда е хубава функция за ръчни, но по-странното е че се появи и за автомати, когато са роботизарани, Рено например. Старите хидравлични кутии нямаха нужда от аутохолд и превключваха много по-плавно и смислено. Но всичко в името на екологията и изискванията за емисии на любимия ЕС.