Двигателят с обозначението G4FG е атмосферен бензинов агрегат 1.6 MPI от семейството Gamma II, който Hyundai и Kia представиха на пазара през 2010. Той е с четири цилиндъра подред, алуминиев блок, променливо газоразпределение Dual CVVT и VIS всмукателна система. Благодарение на тези характеристики е възможно да се комбинира простотата на работа с модерни решения, които подобряват горенето и емисиите на отработени газове.
Двигателят 1.6 MPI се поставя на популярните Kia Sportage и Hyundai Tucson. Освен това може да се намери и в Ceed, Rio, Elantra или i30, но именно SUV направиха това устройство разпознаваемо и широко достъпно. Какво се чупи в 1.6 MPI и за какво да внимавате при покупка?
Заслужава ли си 1.6 MPI на старо (ГАЛЕРИЯ):
• Капацитет на смазочната система: 3,7 литра (смяна - приблизително 3,3 л)
• Ангренажна верига: теоретично без поддръжка, на практика изисква проверка след около 200 хиляди км
• Регулиране на хлабината на клапаните: на всеки 90 000 км
• Смяна на масло и маслен филтър: на всеки 15 000 км или на всеки 7500 км при интензивна употреба. (Използваните масла са 0W-30 или 5W-30).
• Смяна на въздушен филтър: на всеки 45 000 км
• Смяна на горивния филтър: на всеки 60 000 км
• Смяна на свещи: на всеки 60 000 км
• Смяна на ремъка: на всеки 120 000 км
• Подмяна на охлаждащата течност: на всеки 8 години или 120 000 км.


0