Производството на автомобили е най-голямата индустрия на планетата - но също и най-трудната. Хиляди компании, процъфтявали в един момент, в следващия са се оказали изправени до стената и са загивали. Като се започне от славни пионери като De Dion-Bouton, Panhard и Duesenberg, и се приключи със съвсем пресни примери, чиито автомобили още се движат по българските пътища. Нека си припомним 13 от най-сериозните сгромолясвания в автомобилната история.
12 славни марки, които загинаха (ГАЛЕРИЯ):
NSU
Последният модел на марката - Ro 80, не само е доста оригинален в конструктивно отношение (с роторен двигател с обем 1 литър и мощност цели 113 коня), но и изглежда чудесно. Но всъщност се оказва фатален. Преди това марката от ФРГ успешно продава своите компактни модели със задно разположен двигател. Но опитът да смае света с ванкеловата Ro 80 е катастрофа. Двигателите имат твърде кратък живот, междувременно и търсенето за по-старите модели се стопява. Накрая NSU е погълната от Audi, и името й постепенно потъва в забрава.
Последният модел на марката - Ro 80, не само е доста оригинален в конструктивно отношение (с роторен двигател с обем 1 литър и мощност цели 113 коня), но и изглежда чудесно. Но всъщност се оказва фатален. Преди това марката от ФРГ успешно продава своите компактни модели със задно разположен двигател. Но опитът да смае света с ванкеловата Ro 80 е катастрофа. Двигателите имат твърде кратък живот, междувременно и търсенето за по-старите модели се стопява. Накрая NSU е погълната от Audi, и името й постепенно потъва в забрава.


1