IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Паднали величия: 12 марки, които имаха всичко, но изчезнаха

От Simca до SAAB и от Tatra до ЗИЛ, тези производители са вече само блед спомен

Производството на автомобили е най-голямата индустрия на планетата - но също и най-трудната. Хиляди компании, процъфтявали в един момент, в следващия са се оказали изправени до стената и са загивали. Като се започне от славни пионери като De Dion-Bouton, Panhard и Duesenberg, и се приключи със съвсем пресни примери, чиито автомобили още се движат по българските пътища. Нека си припомним 13 от най-сериозните сгромолясвания в автомобилната история. 
   
       
12 славни марки, които загинаха (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дзвер ( преди 3 месеца )
    Уви, списъкът е многократно по-дълъг. Само от американските веднага се сещам за Пакард, Пиърс-Ароу, Франклин, Обърн, Пиърлес, Мармон и т.н. От европейските, Хорш, Хиспано-Суиза, списъкът е много, много дълъг...
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Продължение на коментар 6,четете повече за хералдиката на марките автомобили и не пишете несъответствия. За в бъдеще все повече "величия" ще изчезват в бозата наречена автомобилна промишленост,като ще се наложат китайските марки,а европейските ще отидат в небитието.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До екипа на Аутомедия,Симка е била преди да я вземе Крайслер в началото на 60-те,после става Симка Крайслер,после Нраслер е пред фалит и французите си я връщат,като я преименуват в Талбот,като показаната кола на снимката е от първата все още непреименувана кола,която после става Талбот,а след 10-тина години обединението на Пежо,Талбот и Ситроен бе компанията ПТС,като по-късно с обединението на Фиат стана Стелантис.Татра не е изчезнала,а колите са били само за висшия ешалон.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имаше едни Тофас, та се питам какво стана с турската електричка дето щяха да продават 50 000годишно? Виж да ни осведомите
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    Не знам защо Понтиак не е в списъка. Винаги ме вдъхновяваха, по-специално ГТ моделите. Като гледам Волга Сайбър като дизайн бие всичко което дне продава Стелантис. Возил съм се на стар модел Татра - и до днес не съм изпитавл по-голям комфорт. Що се отнася до Праулъра - никога не е бил народен автомобил, но беше фантастичен за 90-те години. Сааб как не се намери някой индиец или китаец да го купи. Сед посещението Бай Тошо показаха изпитания в Швеция Но човешката глупост и алчност са безгранични.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    На някой Симка-та на снимката да му напомня на "новия" Москвич от 90-те?
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Сааб ( преди 3 месеца )
    Един път Сааб винаги Сааб.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Имах такава Татра в началото на 90-те много се чуоеше караше се с тесла в ръката