Производството на автомобили е най-голямата индустрия на планетата - но също и най-трудната. Хиляди компании, процъфтявали в един момент, в следващия са се оказали изправени до стената и са загивали. Като се започне от славни пионери като De Dion-Bouton, Panhard и Duesenberg, и се приключи със съвсем пресни примери, чиито автомобили още се движат по българските пътища. Нека си припомним 13 от най-сериозните сгромолясвания в автомобилната история.
12 славни марки, които загинаха (ГАЛЕРИЯ):
Tatra
Това бе легенда не само на чешкото, но и на европейското автомобилостроене. Първият автомобил в Копрживнице бе произведен още през 1897. Именно Tatra роди гении като Ханс Ледвинка и създаде модела, копиран от Фердинанд Порше при раждането на VW Beetle. След Втората световна война компанията правеше луксозните лимузини за социалистическите лидери. Но Tatra 613 се оказа твърде неконкурентна на германските луксозни марки след падането на Желязната завеса, а опитът с пуснатата през 1996 Tatra 700 с V8 двигател генерира едва 75 продажби. Името Tatra оцелява при камионите, но не и при леките автомобили.
Това бе легенда не само на чешкото, но и на европейското автомобилостроене. Първият автомобил в Копрживнице бе произведен още през 1897. Именно Tatra роди гении като Ханс Ледвинка и създаде модела, копиран от Фердинанд Порше при раждането на VW Beetle. След Втората световна война компанията правеше луксозните лимузини за социалистическите лидери. Но Tatra 613 се оказа твърде неконкурентна на германските луксозни марки след падането на Желязната завеса, а опитът с пуснатата през 1996 Tatra 700 с V8 двигател генерира едва 75 продажби. Името Tatra оцелява при камионите, но не и при леките автомобили.


1