IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нови BMW-та за стотици хиляди евро гният в храсти в Китай

Европейските производители продължават да губят позиции на най-големия пазар (ВИДЕО)

Потребител на платформата платформата X публикува видео, показващо как чисто нови автомобили на BMW на стойност стотици хиляди евро са обрасли с плевели и общо взето са изоставени на произвола на времето, вместо да бъдат доставени на дилърите. И именно това видео перфектно обобщава все по-трудната ситуация на европейската автомобилна индустрия на най-големия автомобилен пазар в света – този в Китай.


BMW


Европейските производители са унизени в Китай

Не е тайна, че китайската автомобилна индустрия, субсидирана от местните власти, е все по-голямо предизвикателство за западните корпорации. Само през миналата година пазарният дял на чуждестранните автомобилни компании (опериращи в Китай на базата на съвместни предприятия с местни партньори) е намалял от над 48% до малко над 36%.

Бързото отблъскване на местни купувачи от западни марки принуди продавачите на автомобили да предприемат необичайни действия. Пример за това е Mercedes EQE, чиито цени бяха намалени наполовина в Китай през последните месеци на миналата година. Въпреки такива драстични стъпки обаче, не беше възможно да се спре спадът в продажбите.

Porsche загуби 28% от китайските купувачи миналата година, а първото тримесечие на тази година приключи с рекорден спад в търсенето с цели 42%. На свой ред BMW, чиито автомобили могат да се видят във видеото, миналата година приключи с 13,5% спад на продажбите в Китай, а първото тримесечие на тази година донесе нов спад от 17%.

Китайците вече не искат коли от Германия? Те имат свои - по-добри

Откъде идват такива драстични спадове в интереса към автомобили на европейски марки? Вината за това състояние на нещата е в китайския модел на офанзива в областта на новото поколение NEV (Nev Energy Vehicles), подкрепен от местните власти. През 2024 почти половината от новорегистрираните автомобили в страна са NEV.

Предварителните данни от тази година показват, че в момента до 60% от новите автомобили, регистрирани в Китай, могат да бъдат електрифицирани (BEV, PHEV) превозни средства от ново поколение. А тези от китайските производители са не само много по-евтини и по-добре оборудвани от чуждестранните си конкуренти, но също така - в много случаи - превъзхождат европейските гиганти по отношение на производителността или управлението на енергията.

Европейските марки са в отстъпление

Нарастващата конкуренция от страна на китайските производители е само една от причините за спада на интереса към европейските автомобили. Друга, например, е икономическото забавяне в самия Китай, което засяга предимно премиум марки.

Освен това европейската автомобилна индустрия разчита на закостенялата корпоративна структура, която не е в състояние бързо да се адаптира към преобладаващите тенденции. В случая с китайския пазар, където на всеки няколко месеца се появяват напълно нови модели с нови възможности, производството на автомобили, които се оставят „на склад“, означава само и единствено допълнителни проблеми.


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Китайците да доставят с кораби тези автомобили у нас и да ги пуснат с -50% намаление и колите,ще бъдат разграбени като топъл хляб по социалистическо време...Така хем,ще са отърват от тях,хем,ще си освободят площи за нови коли,които отново да залежават на китайска земя и цикъла може отново да се повтори...
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    В. Пенчева ( преди 3 месеца )
    Европа с Урсула фашистката ще прави снаряди а не свестни коли и ние сме с нея. Има още да вървим надолу и да караме таралясници
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Kobrabg ( преди 3 месеца )
    Браво на Китай.Бързо разбраха ,че европейската кола е пълна кофа с болтове-скъпа,скъпа за подръжка и много се разваля
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ха-ха ( преди 3 месеца )
    БМВ общо взето са ***, но у нас са на почит от времената на мутрите. Германски, мощни, бързи, с пренабити номера и бугалка в багажника. После ония минаха на G класа, черна, бронирана.
  • #11
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Nika ( преди 3 месеца )
    Важното сега е да се помага на окраина!BMV ще почакат на поляната.Не може всичко на веднъж!
  • #10
    13 rate up comment 44 rate down comment
    до 9 ( преди 3 месеца )
    Не са, вярно е. Но забележи, че въпреки изоставането никой не ги сравнява вече с японските, а с китайските, понякога с корейските. Японските са абсолютното дъно (каквито впрочем винаги са били, но преди бяха считани за алтернатива поради липсата на други).
  • #9
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Домби Бар ( преди 3 месеца )
    Така е германските коли не са това, което бяха. Няма ги 124ките и 80ките да не говориме за 36ците :)
  • #8
    32 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "BMW-та за стотици хиляди евро" - т.е. това са между 1 и 2 BMW-та, в зависимост от модела.
  • #7
    50 rate up comment 10 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Аз така като ги гледам, това не са автомобили , това са EV. Нека не смесваме понятията, защото носят различен смисъл. Автомобилът носи свобода, EV те върза за кабела и най вече за Нета. Конкретно китаичаата правят интересни EV , но автомобил не могат, щото ДВГ не се прави само с мерак, крадени технологии и държавни пари.
  • #6
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Паркингите,стари летища и полета са задръстени от паркирани и непродадени Тесли.