Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Инженерите на Porsche Engineering, които помагат на местния автомобилен гигант с фината настройка на семейството автомобили с предно предаване, нямат нищо общо със създаването на съветската тарга на базата на ВАЗ-2108. Това е аматьорска дейност от страна на Центъра за стил на завода.
В края на перестройката те решават да превърнат "осмица" в тарга. Разрязват покрива, монтират надлъжна монолитна напречна греда, за да увеличат твърдостта на конструкцията, а също така и двукомпонентни странични прозорци. Задната седалка трябва да бъде скъсена и колата преминава от условно петместна към строго "2+2".


0