Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Дори и без такава впечатляваща опция обаче, колата се оказа уникална. Това е първият сериен спортен автомобил с алуминиев монокок, благодарение на който купето тежи 1370 килограма - по-малко от Ferrari 348, друг емблематичен спортен автомобил от онази епоха. Двигателят е V6 с мощност 270 (по-късно 290 к.с.), а ускорението до 100 км/ч отнема 4,5 сек.
Алуминиеви двойни носачи "в кръг, дискови спирачки. Скоростна кутия - пет-, а по-късно шестстепенна механична или 4-степенна автоматична. Последната обаче разваля всичко. При версиите с нея мощността на двигателя е намалена до 265 к.с. (по-голямата част от които заседнали някъде в преобразувателя на въртящия момент), а ускорението до 100 км изисква 6,7 сек.


0