Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Емблематичният спортен автомобил, за чието усъвършенстване помага Аертон Сена, остава на поточната линия от началото на 90-те до 2005 г. Той има и версия с каросерия тарга. Тя се появява през 1995 г. и в крайна сметка заменя напълно купето в Северна Америка (въпреки че в Япония и Европа то също се предлага до края).
Премахването на покрива изисква допълнително укрепване на конструкцията, което води до увеличаване на теглото с около 45 килограма: таргата получава по-масивни прагове, нови напречни греди и подсилени колони на каросерията.


0