Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Седем години след пускането на 911 Targa, Fiat се завръща към този формат. И този път моделът се оказва не само масово произвеждан, но и емблематичен: дизайн на Bertone, каросерия тарга и дори средно разположен двигател, който заедно със скоростната кутия от Fiat 128 са монтирани напречно зад седалките.
Колата се оказва пъргава, с отлично разпределение на теглото, добър баланс и изобретателна техническа част, като дискови спирачки на всички колела, което не е типично за началото на 70-те години на миналия век.


0