IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски електромобил постави нов рекорд за издръжливост

Xpeng P7 измина близо 4000 км, подобри постижението на колата на Xiaomi

Китайският производител Xpeng се похвали с нов рекорд, поставен по време на 24-часови тестове за издръжливост на писта. Лифтбекът P7 измина 3961 километра за едно денонощие, което е със 17 км повече от постижението на предишния рекордьор Xiaomi YU7.


Xpeng P7


24-часовият маратон включва непрекъснато шофиране по състезателната писта с висока скорост, с кратки спирания за бързо зареждане и смяна на водача. Целта на този тест е предназначен да оцени издръжливостта на автомобила.

Xpeng P7 успя да завърши изпитанието едва от втория опит. При първия опит беше решено пробегът да да се прекъсне поради лоши метеорологични условия. Когато времето се подобри, лифтбекът се върна на пистата и актуализира рекорда.

По „паспортни данни“ P7 консумира 12 кВт/ч на 100 км, а 10-минутно зареждане осигурява на електромобила допълнителни 525 км. Общият пробег с едно зареждане, според производителя, е 820 км.

По-рано тази година Xiaomi YU7 Max измина 3944 км за 24 часа. За това време суперколата презареди се 30 пъти, а средната скорост беше 210 км/ч. Постижението YU7 Max е сертифицирано от Китайския център за автомобилни технологии и изследвания (CATARC).


0 от 500
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "А електричарите как караме, не ни мисли..."- Щеше да е лесно, ако не изкачахте от всяка втора дупка, да ръсите акъли.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    " Скоро рекорда ще е 5000 км а антиелектриците ще обясняват че редовно минават повече за денонощие и и този автомобил не им върши работа." Редовно не, но минавам повече, когато пътувам за САЩ. Все още не разбирам защо се изхабиха десетки милиарди за субсидиране на ел. коли в Европа и чеснто казано, не ми пука, защото аз намазах още от рано, като даваха безпалнти парко места и други "хубости". Работата е, че дали е Тесла Х или Рав 4-ка, общо взето все е каручка.
  • #22
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Искам само да видя смешните киловатчаса на батерийката им за да ми стане ясно до каква степен лъжат жълтунгерите. А че лъжат и се хилят ми е повече.от ясно
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "или да се прехапне или купи нещо" По-полека! Олще малко на падежи ще го обърниш. "Отис си у къща Неновъ"
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "А на почивка никакъв challenge не е " - Как неграмотно като теб, може да си позволи каква да е кола, не просто електрическа. Гаджето на жена ти, да не да ти дава, да караш неговата? ХНА ХА АХА!
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Защо мислиш че ако има постоянни опашки на Нова Загора, няма да направят 50 100 200 500 колонки за зареждане, след като зарядните са машини за печатане на пари?" - Щото като се усетят братЪтЪ от маалата и ще изчезват цели коли от там ;)
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Една батерия 100 kW зарядна, 10 батерии един мегават зарядна станция, която само от слънцето произвежда енергия за 10 милиона километра годишно и зарежда 520 км за 5 минути.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До антиелектрика. А защо от всички 100 зарядни станции от София до Бургас трябва да спреш точно на Нова Загора? И между другото, Защо мислиш че ако има постоянни опашки на Нова Загора, няма да направят 50 100 200 500 колонки за зареждане, след като зарядните са машини за печатане на пари? Толкова ли не разбрахте, че за разлика от петрола, електрическата енергия буквално пада от небето и само трябва да си инсталираш система която да я събира и да я продава без да си мръднеш пръста?
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Самонавиването не променя реалността. София - Бургас с разрешената скорост от 140 км/ч се взема за 2 часа и половина. Ама като не стига на никой миксер батерията до Бургас с тази скорост и изведнъж що така на Нова Загорав все има опашки на зарядните станции? Сигурно за да караш електричка трябва да си задължително пушач на бая дълги цигари и да имаш проблеми с простата. Всеки сам си решава какво да кара, ама хайде стига измислици-премислици.