IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

20-те най-евтини нови коли с 4х4 в България през 2025

Преди 6 години у нас имаше 34 модела с пълно предаване за под 50,000 лева. Сега са само два

В България обичаме задвижването на четирите колела: дали защото приключенският дух е в гените ни, дали и заради изключителните качества на Агенция Пътища и пътностроителните компании. Проблемът е, че предлагането на такива автомобили в Европа става все по-оскъдно от година на година, а цените стават все по-разточителни. През 2019 година в класацията ни имаше 34 различни модела с AWD или 4X4 на цена под 50,000 лева. През 2021 бяха останали само 13, през 2022 - 5, а тази година за 50,000 лева можете да купите само два автомобила с пълно предаване - и от единия ще ви върнат само 10 лева ресто. 
  
     
Графика, най-евтините коли с 4х4, България, пазар, AWD
Графика: AUTOMEDIA.BG  
  
         
Какво се случва? Главната причина е в затягащите се екологични стандарти, от една страна, и от намаляващата нужда от 4х4 задвижване на европейците (България и още няколко пазара са изключение, но те са твърде малки, за да диктуват тенденциите). Много производители осъзнаха, че хората търсят в един SUV високата позиция и практичността, а не високата проходимост, и започнаха да правят моделите си само с предно предаване - което, разбира се, увеличава печалбата им. С влизането в сила на глобите за средни емисии на гамата, някои компании директно - и авансово - прехвърлиха тези глоби върху клиентите си. Затова някои модели са поскъпнали с по 8-10 хиляди лева спрямо миналата година без каквито и да било промени по самия автомобил. В други случаи производителите просто се ориентират, че предлагането и конкуренцията са намалели, и се възползват в пълна степен.

В сравнение с миналата година, от класацията ни са отпаднали немалко модели (като Suzuku Jimny, Seat Ateca), някои от които вече не се произвеждат, други не се предлагат повече в ЕС. Не сме включили Mazda CX-5, защото новото поколение още няма цени за България, както и някои модели, които нямат ценови листи на сайтовете си - практика, чиято единствена цел е да обърква клиентите.
   
       
Най-евтините коли с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):


* Сравненията с предишни години често са за модели от различни поколения, различно задвижване и оборудване. Просто сме посочили най-евтиния вариант с двойно предаване в гамата. Класацията е само на база на официалните ценови листи
   
      

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Lexus ( преди 3 месеца )
    75 905 лв с ДДС Lexus LBX hybrid AWD
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    обективен ( преди 3 месеца )
    Всеки който е карал кола с 4х4 знае ,че това са по сигурно и по проходими машини , но цените им станаха неоправдано високи !
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До #7 ( преди 3 месеца )
    Че нали си свикнал да караш кола със задно от любимата расия, защо ти е 4х4?
  • #7
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не, че хората не искат да карат 4х4, а зелените фашисти налагат глоби на производителите и те трябва да вдигат ц ните, а на клиентите не им стигат парите да за такава екстра и си вземат друго по евтино. Всичките тези брюкселски манипулации ги опаковат така, че накрая да излезе, че хората не им се кавали вече с двойно. Кара им се, но пари няма. Виж за ваксини и оръжия за у$райна, пари бол.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Ти на главата си често ли падаш? Има Субару крострек в статията. Непознаване на азбуката май имаме, а
  • #5
    5 rate up comment 23 rate down comment
    Хм.. ( преди 3 месеца )
    Карам си кола със задно предаване, дори и зимата. При това е с голям мотор. Не разбирам тези мераци за 4х4 за коли по 150 к.с. и малолитражни двигатели.
  • #4
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Чвор ( преди 3 месеца )
    Този дето е писал статията има много слабо проучване и слабо познаване на колите. Да не сложиш точно флагмана на 4x4 Субару, чийто модел crosstrek в момента започва от 65 хил лв.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те тия повечето имат само електрическо задвижване на задните колелета от мотор 20-30 коня. Май само Шкодите и Сузукитата имат връзка от двигателя. Китайските не ги знам.
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не ви трябва това 4x4 особено на такъв тип коли, голяма част са скъпи просто защото се предлага само във високите нива на оборудване. Бих взел само ако колата е много мощна или електромобил и другия вариант е единствено предно предаване.
  • #1
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Loco ( преди 3 месеца )
    ако на човек му трябва сериозен офроудър, единственият вариант е да си го внесе от арабския свят, примерно. Или да даде абсурдните 160 бона за малкия ленд крузър тука на алчните