IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилният пазар в България върви към нов рекорд

Кои са най-продаваните модели на всяка марка у нас през 2025?

Пазарът на нови автомобили в България върви към нов абсолютен рекорд тази година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР в периода януари - юли. След като в първите месеци на годината продажбите изоставаха малко спрямо 2024, през юни и юли те са наваксали и в момента пазарът отчита 2.5% ръст (783 автомобила повече).
   
        
BMW 5 Series, BMW 520 d
BMW Серия 5 е премиум моделът с най-голям ръст на годишна база. За седемте месеца у нас са регистрирани цели 31 бройки BMW M5
  
           
Отминалият юли е бил най-силният летен месец в историята, с цели 5239 регистрирани леки коли в категории М1 и N1. 

В галерията под статията можете да видите подреждането при марките. При отделните модели на върха си остава Renault Clio, но към преследвачите Skoda Octavia и Toyota Corolla се присъединява и Dacia Duster - най-продаваният нов автомобил у нас през юли. 
  
     
графика, автомобилен пазар, модели с най-голям ръст, 2025, статистика
Моделите с най-голям пазарен ръст. Тук сме разгледали само автомобили, които са имали сериозно присъствие на пазара и миналата година (над 100 продажби)
  
         
Ако не броим новите модели на пазара или онези със съвсем символични продажби през 2024, най-много се е увеличил интересът към Kia XCeed - почти 117% на годишна база. Трицифрен ръст има и при Renault Captur. В премиум сегмента най-забележим е скокът при BMW 5 Серия - 58 на сто. 
     
 

ТОП 10
Най-продаваните модели през юли:
Dacia Duster - 179
Hyundai Tucson - 157
Dacia Sandero - 142
Toyota Corolla - 138
Skoda Octavia - 133
Kia Sportage - 124
Skoda Kamiq - 117
Citroen C3 Aircross - 108
Great Wall Poer - 100
Dacia Jogger - 96

На обратния полюс, с най-голям спад на годишна база, е Land Rover Defender - цели 82% (но миналогодишните продажби бяха надути от една голяма поръчка от Гранична полиция).

С почти 70% са спаднали регистрациите при Mazda CX-5 - отчасти заради новата вътрешна конкуренция от CX-60 и CX-80, и отчасти заради дългоочакваната поява на ново поколение наесен. 

С над 50% са се свили продажбите и при Ford Ranger, Skoda Superb, Peugeot 308, Opel Corsa и VW Arteon (последният вече е наличен само като Shooting Brake, последните бройки от седана бяха продадени миналата година). 
   
    
Най-продаваните модели на всяка марка в България (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 22 ( преди 4 месеца )
    Сигурен съм, че можеш да си позволиш поне *** и тоалетна хартия. Направи го. Животът ти ще се улесни и няма да завиждаш чак толкова
  • #22
    0 rate up comment 10 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Какви нови коли купувате бе шушляци видяли че западняка купува кола през 3-5 години и те вдигнали крак.Вие д вашия мижав Балкански стандард не можете да издържите на такова темпо на смяна.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    в момента в който гаранцията на колата изтече е продава веднага, ако не го направите рискувате 5 цифрени ремонти, освен това новото си е ново аз 5 годишна кола не искам ако ще да е нов внос премиум
  • #20
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Къде е Тесла в топ 20! топ 20! топ 20! на най-продаваните марки в България? Няма я. В България са купени повече автомобили Порше отколкото Тесла. Обаче същевременно пазарната капитализация на Тесла е по-голяма от на всички тези 20 марки взети заедно. Защото Тесла не е автомобилна компания, а е финансова пирамида която произвежда автомобили за да е законна схемата. Като МЛМ пирамида продаваща козметика обаче в други мащаби.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    хххххх ( преди 4 месеца )
    Има хора които плащат за 3 годишна кола повече отколкото е същата нова в магазина? Аз не го вярвам, но все пак има и такива които си хвърлят всичките пари през терасата така че всичко е възможно. Наистина някои хора решиха че таратайките им са златни и започнаха да им искат абсурдни цени но това не означава че намират купувачи. Като цяло златното правило е : 4-5 годишна кола на 50% от цената на нова. И ако потърсиш винаги ще намериш. И не, не говорим за убити вече коли.
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 14 ( преди 4 месеца )
    Абсолютно правилно. Вторичният пазар полудя през 2021-2023, и още не се е нормализирал. Много често тригодишна кола - примерно Корола - се продава за повече, отколкото струва в момента нова...
  • #17
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз лично си взимам коли от дилъри в Германия, които са на до 1.5 години и 30х км. Цената е 40-50% по ниска от чисто нова в БГ и имат гаранция. Говоря за 3 те премиума + Фолксваген. Шкода Дачия и Хюндай също са много хубави коли и при тях най добре да се купува от дилърите в БГ защото от Германия идват по-скъпи. Следвайки тази логика последните 10 години не съм оставал на пътя нито съм се разорил.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чисто нова баничарка -Ford Tr. Connect обслужване при бай Кънчо, 6 г. Нема проблеми.
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #14, 3-6 годишна кола цена като на нова?За 4 годишна А-класа в перфектно състояние и 70.000 км платих 21.000 евро , цена на нова със същата конфигурация 48.600 евро. Карам я вече почти 20 хил.км - колата си е като нова отвсякъде. В дилъра на Мерц в Милано смяна на масло - 430 за моята , в нормален сервиз -180 със всички филтри
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Просто купуването на 3-6-годишна кола стана икономически неизгодно. Цената е твърде близо до нова, а рискът от ремонти си стои. Аз също взех на жената нова кола поради същата причина. Е, взехме я със сериозно намаление - 7 хил. лв на теория.