fallback

В Германия разликата между колите с ДВГ и EV падна до 3000 евро

Причината е по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при традиционните модели

Разликата в цените между електрическите автомобили и тези с ДВГ в Германия продължава да намалява и вече е под 3000 евро при сравнение на най-популярните модели, като се вземат предвид отстъпки и други стимули. Само преди година тя е била над два пъти по-голяма, сочат изчисленията на експерта Фердинанд Дуденхьофер, цитирани от ДПА.

Причина за промяната са по-високите каталожни цени и по-ниските отстъпки при колите с ДВГ, както и намаляването на цените и увеличаването на отстъпките за електромобилите. Средното ниво на отстъпките и за двата типа превозни средства в момента е около 17%, при разлика от 3 пункта в полза на ДВГ моделите в началото на годината.

Съкращаването на ценовата разлика вероятно е допринесло за ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. Данните на Федералната служба за автомобилен транспорт показват, че от януари до юли лидер в страната е Volkswagen с 61 600 нови регистрации и пазарен дял от близо 21%. Заедно с марките Skoda, Audi, SEAT и Porsche групата държи почти 46% от пазара на електромобили в страната.

На второ място е BMW с 28 000 електромобила от основната марка и общо 35 500 с включени продажбите на Mini (12% пазарен дял). Следват Mercedes - 17 400, Hyundai - 15 700 и Opel - малко над 10 000. Tesla е девета с 10 000 нови регистрации, а само за юли заема 14-о място.

Според анализатори нарастването на продажбите е подпомогнато и от по-строгите лимити за емисиите на CO₂, въведени в ЕС от началото на 2025 година, които стимулират производителите да увеличат дела на електромобилите.

fallback
  • #9
    . ( преди 3 месеца )
    А между другото съвета поискан или не поискам винаги е бил, всеки да си купува автомобил според нуждите, а не заради това какво ще кажат останалите. Съвета ми винаги е бил да се изчака електромобилите да станат по-евтини от автомобил с ДВГ, за да си заслужават компромисите, които все още имат инвероятно ще имат и в близко бъдеще, докато не станат масови електромобилите с пет минути зареждане, на зарядни през 20-30 км като зареждането и самия автомобил са по-евтини от бензина и ДВГ.
  • #8
    . ( преди 3 месеца )
    Нещо не ти харесват аргументите ли? Ако гост е излъгал че кара по 150 км на седмица и всяка седмица зарежда по 30 лв за пет минути, а веднъж годишно ходи на ски до Боровец което му е дългото пътуване, то и аз те лъжа. Нали все обяснява че по тази причина никога не би си купил автомобил който не може да измине минимум 1 000 км с едно зареждане , затова засега електромобилите не стават и ще изчака Toyota с 1500 км и зареждане за 10 минути защото слуша Акио Toyota и дава същия не поискам съвет.
  • #7
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Тро ти нет ка,пак ли даваш непоискани съвети?
  • #6
    . ( преди 3 месеца )
    Много по-евтино ще ти е вместо втори автомобил да си наемаш веднъж годишно автомобил под наем с д в г за да отидеш на ски. За останалите 150 км седмично за които всяка седмица зареждаш по 30 лв бензин за пет минути на бензиностанцията, всяка, абсолютно всяка електричка дори да е на 10-15 години с 50% деградирала батерия ще ти върши работа и вместо за 30 лв седмично ще зареждаш за 3 лв в гаража без никога да стъпваш на зарядна станция. Както казах, винаги ще избереш по-евтиния автомобил.
  • #5
    . ( преди 3 месеца )
    Гостенино. Защо ти е втора Toyota corolla за 10 000 лв за да ходиш 10 пъти за 10 години на ски с нея? И защо смяташ че дори най-малкия градски автомобил няма да стигне от Варна до Боровец веднъж в годината та си се притеснил толкова много? Така или иначе ще смениш настоящата Toyota corolla която купи преди пет години чак през 2030 година. През 2030 Като купиш следващата ще има да си я караш до 2040 година и чак за тогава си се притеснил много
  • #4
    Гост ( преди 3 месеца )
    Пазарът на автомобилите е изкривен от забрани.Електрокара за градска кола става,но не и за дълъг път.Ще ни принудят да държим по две коли,електрокар за града и бензинка за дълъг път.
  • #3
    . ( преди 3 месеца )
    С други думи се продават автомобилите които са по-евтини. Ако това са електромобилите ще се търсят повече.
  • #2
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    А ти пък какъв си, електрофил ***? Иначе всичко е идеално и миксерите завладяват процентно пазара на ЕС, нищо че същия се е свил с 2,5 млн автомобила от 2019 г. до сега.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    С други думи търсенето на ДВГ е много по-високо и държи цените...
fallback
Последни