Роден в Торино, Санто Фичили служи в карабинерите и италианската национална жандармерия, преди да започне кариерата си в автомобилната индустрия като съветник на FIAT в родния си град. Оттогава италианецът е прекарал 38 години в изкачване на стълбицата на компанията. През миналия октомври Фичили беше назначен за заместник на Жан-Филип Импарато начело на Alfa Romeo, където ще има доста трудна задача – да промени марката, която е в криза от години и продава успешно само един от моделите си – Junior.

Фичили, който е начело и на Maserati, вече е готов със стратегията, благодарение на която Alfa Romeo трябва да възкръсне на световния автомобилен пазар. Истината е, че продажбите на марката не са добри нито в Италия, нито в останалата част на света, като това е е съчетано с лоша репутация за надеждността на моделите.
Шефът на Alfa Romeo обаче има аргументи, които да променят тази ситуация: „Ако погледнете нашето минало, ние имаме слава и невероятна история. Така че, гледайки към бъдещето, а също и към настоящето, трябва да намерим правилната позиция на пазара, като започнем с нашето наследство."

"Не искам да ставам твърде романтичен, като гледам миналото, но това е факт, който трябва да вземем предвид. Надграждайки невероятното наследство на тази марка, трябва да работим в настоящето с гамата, която имаме. И разбира се, трябва да гледаме напред, като вземем предвид еволюцията на новите модели, които ще подготвим за бъдещето", добавя Фичили.
В момента Alfa Romeo има ограничена и донякъде остаряла гама, като най-новият модел в нея – Junior, води по продажби срещу Giulia, Stelvio и Tonale. Това е една от причините, поради които Alfa Romeo трудно пробива на пазара. Нейният главен изпълнителен директор обаче смята, че погрешно да се мисли за цифри, типични за универсална марка, защото Alfa Romeo просто не е такава.

"Не мога да си представя да продам милиони коли. Това, което е важно за мен, е да покрием повече сегменти и пространство като цяло. Например, имаме 350 автомобилни клуба по целия свят. Alfa Romeo е глобална марка, това е единствената премиум марка, която имаме в Stellantis", добавя Фичили.
Истината обаче е, че настоящите продажби на Alfa Romeo не са достатъчни, за да се направи друго заключение освен „провал“. А Фичили се фокусира върху дилърската мрежа, която смята за ключова за започване на възстановяването.
"Трябва да имаме правилната мрежа. Винаги повтарям, че имаме нужда от правилните дилъри, не само за да продаваме колата, но и да обслужваме нашите клиенти в следпродажбената дейност в сервизите. Винаги има неща, които да се правят по-добре. Разбира се, че можем да се справим с това", настоява Фичили.


0