IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Alfa Romeo посочи пътя пред марката

Броят на продажбите не е толкова важен, ние сме премиум, категоричен е Санто Фичили

Роден в Торино, Санто Фичили служи в карабинерите и италианската национална жандармерия, преди да започне кариерата си в автомобилната индустрия като съветник на FIAT в родния си град. Оттогава италианецът е прекарал 38 години в изкачване на стълбицата на компанията. През миналия октомври Фичили беше назначен за заместник на Жан-Филип Импарато начело на Alfa Romeo, където ще има доста трудна задача – да промени марката, която е в криза от години и продава успешно само един от моделите си – Junior.


Санто Фичили


Фичили, който е начело и на Maserati, вече е готов със стратегията, благодарение на която Alfa Romeo трябва да възкръсне на световния автомобилен пазар. Истината е, че продажбите на марката не са добри нито в Италия, нито в останалата част на света, като това е е съчетано с лоша репутация за надеждността на моделите.

Шефът на Alfa Romeo обаче има аргументи, които да променят тази ситуация: „Ако погледнете нашето минало, ние имаме слава и невероятна история. Така че, гледайки към бъдещето, а също и към настоящето, трябва да намерим правилната позиция на пазара, като започнем с нашето наследство."


Alfa Romeo


"Не искам да ставам твърде романтичен, като гледам миналото, но това е факт, който трябва да вземем предвид. Надграждайки невероятното наследство на тази марка, трябва да работим в настоящето с гамата, която имаме. И разбира се, трябва да гледаме напред, като вземем предвид еволюцията на новите модели, които ще подготвим за бъдещето", добавя Фичили.

В момента Alfa Romeo има ограничена и донякъде остаряла гама, като най-новият модел в нея – Junior, води по продажби срещу Giulia, Stelvio и Tonale. Това е една от причините, поради които Alfa Romeo трудно пробива на пазара. Нейният главен изпълнителен директор обаче смята, че погрешно да се мисли за цифри, типични за универсална марка, защото Alfa Romeo просто не е такава.


Alfa Romeo Junior


"Не мога да си представя да продам милиони коли. Това, което е важно за мен, е да покрием повече сегменти и пространство като цяло. Например, имаме 350 автомобилни клуба по целия свят. Alfa Romeo е глобална марка, това е единствената премиум марка, която имаме в Stellantis", добавя Фичили.

Истината обаче е, че настоящите продажби на Alfa Romeo не са достатъчни, за да се направи друго заключение освен „провал“. А Фичили се фокусира върху дилърската мрежа, която смята за ключова за започване на възстановяването.

"Трябва да имаме правилната мрежа. Винаги повтарям, че имаме нужда от правилните дилъри, не само за да продаваме колата, но и да обслужваме нашите клиенти в следпродажбената дейност в сервизите. Винаги има неща, които да се правят по-добре. Разбира се, че можем да се справим с това", настоява Фичили.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами имаха добри продажби в първата половина на 90-те със 155, особено като печелеше наред в ДТМ. И цените бяха съизмерими с тия на Голф. И 147, и 156, и 149 бяха с прилични продажби. За мене Джулия е перфектна и като визия, и като механика. Само, че там отидоха да се конглокират с БМВ 3 и Ауди А4, а на всички е известно, че хората нямат въображение, а купуват каквото купуват и останалите. И сега се вижда, че се търси нещо по-бюджетно като Джуниър, ама това не е Алфа.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Dudi ( преди 3 месеца )
    Premium кашони
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    М111 (4) ( преди 3 месеца )
    Alfa Romeo има нужда от красив удобен дизайнерски хечбег, с хибридна опция - масов модел с цел да смени реномето на бранда и да докаже че нещата са Ок и на ниво. И два SUV, малък градски и голям луксозен. Тук имат хляб, но искат пипане ако ще имат наследници.Силна, постоянна медийна рекламна кампания, за изчистване догми и митове свързани с имиджа, силна връзка с youtube обществата, и quick drive review индустрията. Компактния модел задълж. на достъпна цена, и добри условия, за пробив.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    М111 (3) ( преди 3 месеца )
    Грешна е, искат да вадят печалба от малко продажби. Тия неща могат да си ги позволят Ferrari и лигата. Там не се отива с 1 модел за 5-6г.Dacia не пробиха като премиум продукт. А като масов практичен и изгоден такъв. С постоянствоПодобряваха всичко с времето, до момента в който вече могат да играят и в други направления.SUV-та, нови модели, екстри, по-високи цени, заложиха обаче през цялото време на надеждна техника която да ги изкара от дупката в която бяха. Реално отне 18г но се спра ...
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    M111 (2) ( преди 3 месеца )
    Да, опитват да я лансират като премиум клас продукт.. стратегия за вади пари от малко продажби. - Дори, ама не са там още. А с малко продажби няма как да смениш реномето и да защитиш имиджа. Не става само да обявиш и да вдигнеш цените. А те това направиха.Иска обаче време, постоянство. и огромно медийно рекламно присъствие, на вс. континенти.Бранд за който има необосновани битуващи митове базирани на стари грешки, не може да цъфне и върже обявявайки се за премиум.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    M111 ( преди 3 месеца )
    Закъсняха със Giulia, и не я направиха толкова добре. Скъпа е, а върховите й версии (в щатско) имат дефекти. Седан, сегмент който не се продава както преди, дори почти изобщо.Пуснаха я, когато света вече беше залят от SUV-гамата, продаваща се като топъл хляб. И всичките й софтуерни графики са по-красиви от това което й избраха за фейс. Giulietta беше добър хечбег, далеч по добър от Golf между 2010-2020, особенно по-късните, но без медийна кампания, потенциала й беше хвърлен на вятъра.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Знаещия ( преди 3 месеца )
    Този новобранец от 3 номер не знае къде се намира
  • #5
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Алфа Умрело ( преди 3 месеца )
    С трицилиндровите двигатели Алфа Умрело път към закриване заедно с другите отпадъци от Стелантис
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Лошо, вече сме в глобалната надпревара за оцеляване. Алфа Ромео не е масова, но ако не се прикачи към някой голям си отива. Без значение история, успехи и продажби до сега. Времето се промени, не се ли нагодиш никой няма.да те купува. Било, каквото било,.карах алфа 9г., прекрасен автомобил, но сегашните или са скъпи- Милано, Тонале или са морално остарели- джулия, стелвио. Съжалявам, но си купих друга кола, а следващата ще е китайска...
  • #3
    0 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    а премиум платформа имат ли нещо като самоуправляемо шаси адаптивно окачване V8 двигател ексклузивни материали в интериора