Когато говорим за личности в историята, обикновено си спомняме известни фамилии като Порше или Даймлер и Майбах. Въпреки че зад техния успех стоят много повече хора. Например Сименс и Бош. Или Едмунд Румплер, който по същество еднолично определи пътя на развитие на автомобилната индустрия за един век напред. Преди 105 години той за първи път показа Tropfenwagen, автомобил с форма на капка, който отвори врати за голяма част от това, което по-късно ще стане абсолютно обичайно за индустрията.
Tropfenwagen - автомобилът, който промени индустрията и изчезна (ГАЛЕРИЯ):
С какво впечатлява колата-капка?
Румплер веднага предизвиква интерес, първо от индустрията за автомобилни спортове. Именно по негов лиценз е създаден моделът Benz Tropfenwagen с двигател с мощност 80 конски сили - първият състезателен автомобил със средно разположен мотор в историята. "Капката" вдъхновява също така Auto Union (сега Audi), Tatra и дори автомобилни дизайнери в чужбина. Chrysler AirFlow от 1934 г. е първият американски опит в създаването на аеродинамичен модел.
Румплер веднага предизвиква интерес, първо от индустрията за автомобилни спортове. Именно по негов лиценз е създаден моделът Benz Tropfenwagen с двигател с мощност 80 конски сили - първият състезателен автомобил със средно разположен мотор в историята. "Капката" вдъхновява също така Auto Union (сега Audi), Tatra и дори автомобилни дизайнери в чужбина. Chrysler AirFlow от 1934 г. е първият американски опит в създаването на аеродинамичен модел.
На снимката: Benz Tropfenwagen


3